ماجرا در جریان سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین به کانادا و پس از حضور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد روی داد.

رئیس پارلمان کانادا به دلیل تقدیر از یک سرباز نازی استعفا داد

رئیس پارلمان کانادا در پی تشدید فشارها بر وی به دلیل دعوت از یک سرباز اوکراینی که در طول جنگ جهانی دوم برای یک واحد نازی جنگیده بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «آنتونی روتا» رئیس پارلمان کانادا در پی تشدید فشارها بر وی به دلیل دعوت از یک سرباز اوکراینی که در طول جنگ جهانی دوم برای یک واحد نازی جنگیده بود، از سمت خود استعفا داد.

تصمیم روتا برای استعفا پس از دیدار با سران احزاب مختلف در پارلمان کانادا اتحاذ شد. 

روتا همزمان با اعلام استعفای خود بار دیگر گفت که از آنچه رخ داد، متأسف است. 

 ماجرا در جریان سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین به کانادا و پس از حضور در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد روی داد.

در این جلسه که نمایندگان پارلمان کانادا بارها ایستاده برای زلنسکی کف زدند و استقبال گرمی از او کردند، یک سرباز اوکراینی کهنسال هم به دعوت پارلمان در جلسه حضور داشت که روتا در سخنان خود همزمان با خوشامدگویی به ولودیمیر زلنسکی و تکریم سربازان اوکراینی از این کهنه‌سرباز هم نام برد و خدمات وی را ستایش کرد.

اما کمی بعد مشخص شد که «یاروسلاو هانکا» که پس از سخنان رئیس پارلمان کانادا همه ایستاده برای وی کف زدند، از سربازان عضو ارتش نازی بوده که در زمان جنگ جهانی دوم همسو با آلمان هیتلری جنگیده است.

اگر چه روتا بعدا مدعی شد که هیچ اطلاعی از سوابق یاروسلاو هانکا ۹۸ ساله نداشته، اما عذرخواهی وی مانع از اوج گرفتن انتقادها نشد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم این واقعه را به شدت محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول خواند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید