معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیشتر از هزار میلیارد تومان تسهیلات با یارانه ۴ درصد در سال زراعی جدید در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

پرداخت وام به کشاورزان در سال زراعی جدید + شرایط
علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: امکان تأمین گندم، جو، برنج، دانه‌های روغنی و علوفه در داخل کشور وجود دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم از سال زراعی گذشته از ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن عبور کرده است که جهش قابل‌ملاحظه‌ای را در این سال تجربه کرد.

مهاجر گفت: هفت میلیون هکتار زمین کشاورزی در سال جاری به زیر کشت محصولات کشاورزی با اولویت گندم خواهند رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در کشور صورت گرفت که همان‌طور که اعلام شد این رقم در سال جاری از ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن تا امروز عبور کرده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته گفت: استفاده از بذر مناسب، مصرف بهینه کود و استفاده از کودهای متناسب، جهش تولید در دیم‌زارها، مبارزه به‌موقع با بیماری‌ها و آفت‌ها و استفاده از دستورالعمل‌های فنی و مهندسی در بخش کشاورزی از جمله این دلایل است.

مهاجر گفت: بیشتر از هزار میلیارد تومان تسهیلات با یارانه ۴ درصد در سال زراعی جدید در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که امیدواریم در مکانیزاسیون نیز شاهد توسعه باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید