حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، آمریکا را ترک و عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

امیرعبداللهیان نیویورک را ترک کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دوشنبه هفته گذشته برای شرکت در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، پس از عزیمت رئیس جمهور در آمریکا باقی ماند و به رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خود ادامه داد.

وزیر امور خارجه ایران حدود ۴۳ برنامه داشت که ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی مقامات از جمله دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود که در بخشی از گفت‌ وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اختصاص پیدا کرد.

وزیر خارجه دولت سیزدهم در دیدار با سایر مقام‌ها و طرف‌ها در مورد برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای گفت وگو کرد و با وزرای خارجه کشورها درباره پیگیری موضوعات دوجانبه و توافقنامه‌هایی که بین تهران و کشور مقابل در دستور کار قرار دارد، رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان سرانجام پس از هفت روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر یکشنبه به وقت محلی نیویورک را ترک کرد تا نتایج حاصل از این رایزنی‌ها را در تهران و سفر به سایر کشورها دنبال کند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید