وزارت دفاع ترکیه «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق را به حمایت از پ.ک.ک متهم کرد و به او هشدار داد که دست از حمایت از آن بردارد.

هشدار ترکیه به رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی به بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان هشدار داد که دست از حمایت از گروه کارگران کردستان بردارد.

وی ادامه داد که ما همواره به طالبانی در این خصوص هشدار داده‌ایم وگرنه شرایط در آینده به نفع سلیمانیه نخواهد بود.

گولر که با روزنامه‌ «ملیت» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «ما دائما به بافل طالبانی هشدار داده‌ایم که دست از حمایت پ.ک.ک بردارد و روابط خود را با این گروه قطع کند، در غیر این صورت وضعیت آینده به نفع سلیمانیه نخواهد بود».

گولر در ادامه افزود: «ما تحرکات اتحادیه میهنی کردستان عراق را رصد کرده و نظرات خود را به عراق و حزب دمکرات کردستان (پارتی) ارائه می‌دهیم».

به گزارش کُردپرس، وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که آنها بارها به اتحادیه میهنی کردستان هشدار داده‌اند که به دلیل بسته شدن فرودگاه سلیمانیه روابط ترکیه با این اتحادیه به‌طور کامل قطع شده است.

در حمله‌ پهپادی روز دوشنبه گذشته ترکیه به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، سه عضو دستگاه مبارزه با تروریسم وابسته به اتحادیه میهنی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

دستگاه ضد تروریسم اتحادیه میهنی کردستان عاملان و آمران حمله پهپادی به فرودگاه عربت را تهدید کرد و اعلام کرد که «این حمله مزدوران خارجی و جاسوسان داخلی، بدون مجازات نخواهد ماند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید