افسردگی شدید به دلیل ازدواج غلط، عدم ارضای نیازهای روحی و عدم مهارت در گفتگو، کمبود محبت از سوی همسر به دلیل دائما خمر بودن، برآورده نشدن، نیازهای روانی و عاطفی، احساس ناامیدی، عدم اعتماد به نفس، استفاده از مهارت های مقابله ای هیجان مدار ناسالم ازجمله دلایل خودکشی این کیس می باشد.

خودکشی دختر جوان بعد از اقدام شیطانی دوست صمیمی شوهرش + جزییات

نیمه شب دوست شوهرم که در خانه ما بود وارد اتاق خواب شد و دستانش را بردهانم گرفت وبه من تجاوز کرد شوهرم که مست بود بی تفاوت از این ماجرا گذشت تا اینکه من تصمیم گرفتم دست به خودکشی بزنم.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، ملیکا 23 ساله با صورتی برافروخته وارد کلانتری شد درحالیکه اشک از چشمانش سرازیر بود مقابل میز مشاور نشست و گفت: مدت 5 سال است ازدواج کردم و یک فرزند پسر یکساله دارم با همسرم دوست بودم که ازدواج کردم و هیچ توجهی به اخلاقش نداشتم عاشقش شده بودم وکلا چشمم را برروی تمام بدی هایش بسته بودم .

هرچه قدر برادرم گفت که این مرد به درد تو نمی خورد و تحقیقاتی که از وی کرده بود مردم در موردش به بدی یاد کردند ولی من اصرار به این ازدواج داشتم و میگفتم من را دوست دارد می توانم درستش کنم تا اینکه بدون توجه به رضایت خانواده ام با وی ازدواج کردم دائما مشروبات الکلی استفاده می کرد و دوستانش را به خانه می آورد و هرچه قدر مخالفت می کردم توجهی نمی کرد و اسرار داشت که دوستانم مثل برادرم هستند و به آنها اطمینان دارم . چندین بار خواستم برای قهر به خانه پدرم بروم ولی روی برگشت را نداشتم تا اینکه یک شب که همسرم دوستش را به خانه آورده بود و مشروبات الکی مصرف کردند و دیگر در حال طبیعی خود نبودند.

دوستش در خانه ما خوابید و همسرم هم بی توجه به این مسئله خوابید نیمه شب ناگهان متوجه شدم که دوستش بالای سرم است و دهانم را گرفت که اگر حرفی بزند آبرویش را می برد و مرا مورد تجاوز قرار داد چندین روز بعد مسئله را به همسرم گفتم وی اظهار می کرد که از بس فکر و خیال میکنی توهم زدی من به دوستم اطمینان دارم از بی توجهی همسرم و از اینکه چرا دوستش این بلا را سرم آورد به فکر خودکشی افتادم دائما می گفتم که باید خودم را بکشم کسی حرفم را باور نمی کند تا اینکه بعد از اینکه اقدام به خودکشی کردم و ناموفق بودم همسرم مسئله را جدی گرفت و از دوستش شکایت کرد و به همین خاطر به کلانتری آمدم.

نگاه کارشناسی

سرگرد زینب حمزه لویی کارشناسی ارشد روانشناسی

مراجع خانمی 23 ساله که در خانواده ای پرجمعیت  به دنیا آمده در خانواده ای متعصب از دوران کودکی ارتباط خوبی با پدر نداشته و پدر بی توجه به اینکه فرزندان را از حمایت عاطفی برخوردار کند با پرخاشگری با آنها برخورد می کرده و همیشه بیان می کرده که کاش شما ها را نداشتم و به خاطر همین مراجع با جنس مخالف ارتباط دوستی برقرار کرده و برای فرار از مشکلات خانواده ی سرد و بی روح اقدام به ازدواج با فردی نامناسب نموده از لحاظ تحصیلی در سطح ضعیف بوده در مقطع راهنمایی ترک تحصیل کرده و در سن پایین اقدام به ازدواج کرده است. نبود فضای حمایتی و عاطفی به خصوص جو گرم و صمیمی بین اعضای خانواده باعث وابستگی نا ایمن فرزند به جنس مخالف و ایجاد پیوند عاطفی نادرست می شود در پی این دوستی و با توجه به کمبود اعتماد به نفس و خلا هایی که در فرد وجود دارد باعثازدواج ناموفق شود نداشتن مهارت جرات ورزی و حل مسئله ناتوانی در برقراری رابطه مناسب با والدین ، نداشتن اعتماد به نفس و احساس خود کم بینی وجود تعارض در خانواده و بی مهری والدین نسبت به فرزندان از مهم ترین دلایل ارتباط با جنس مخالف و گرفتار شدن در اینگونه مسایل می باشد و راحل نادرست و ازدواج غلط و عدم بیان مشکل به صورت قاطع و ناتوانی در حل مشکل  در مراجع موجب اقدام به خودکشی شده است.

افسردگی شدید به دلیل ازدواج غلط، عدم ارضای نیازهای روحی و عدم مهارت در گفتگو، کمبود محبت از سوی همسر به دلیل دائما خمر بودن، برآورده نشدن، نیازهای روانی و عاطفی، احساس ناامیدی، عدم اعتماد به نفس، استفاده از مهارت های مقابله ای هیجان مدار ناسالم ازجمله دلایل خودکشی این کیس می باشد.

هنچنین عوامل خانوادگی چون عدم توجه به معیارهای صحیح همسر گزینی، ارائه آگاهی در خصوص مزایا و معایب طلاق، رابطه ی سرد و خشک بین اعضای خانواده، عدم حمایت عاطفی والدین  او را به این مسیر اشتباه سوق داده است.

عوامل اجتماعی نظیرترس از بیان این گونه مسایل (تجاوز) در بین مردم، عدم پیگیری مردم در مراجع قضایی (ترس از آبرو)، دسترسی به ابزارهای کشنده

عدم مراجعه به مشاوره در زمان بروز مشکل

عدم آموزش خانواده برای استفاده از معیارهای صحیح همسر گزینی در چنین مواردی بسیار حائز اهمیت است.

چگونه می‌توان پیشگیری کرد؟

توسعه و تقویت آموزش مهارتهای زندگی

راهنمایی گرفتن از مشاور

آموزش مهارت کنترل تکانه و مدیریت هیجانات   

 آموزش مهارت های زندگی مانند حل مساله و ارتباط موثر

آموزش و آگاه سازی در جهت عواقب ارتباط با جنس مخالف  

اطلاع رسانی از طریق رسانه با ساخت و پخش فیلم و سریال هایی با موضوع آسیب های ارتباط با جنس مخالف

آموزش مهارت حل مسئله از طریق رسانه، مراکز بهداشت و درمان، مدارس و ... جهت افزایش اعتماد به نفس و توان مبارزه با مشکلات

بالا بردن آگاهی استفاده از فضای مجازی

ارجاع به روانپزشک جهت دارو درمانی

ارجاع به مرکز مشاوره آرامش جهت دریافت مشاوره تخصصی

آموزش به مراجع در خصوص معنا درمانی و هدفمند کردن زندگی

اصلاح باورهای غیر منطقی

کمک کردن به فرد برای تصحیح باورهای غلط و کمک به خود باوری و درمان خود

کمک به مراجع برای احساس ارزشمند بودن

کمک به درمان اشتغالات ذهنی غلط

افزایش رفتارهای جرات مندانه و حفظ آرامش

شرکت در فعالیت های مثبت جهت دور کردن افکار نامناسب

همانند سازی با الگوهای برتر

شناختن نقاط آسیب پذیر خود

شناسایی زود هنگام افراد در معرض خودکشی

ارائه راهکارهایی برای بهبود کارکرد خانوادگی ،اجتماعی و شغلی مراجع برای بازگرداندن وی به سطح کارکرد های قبلی

 اصلاح سبک زندگی افراد آسیب پذیر با مراجعه  به موقع به مرکز مشاوره

تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباط با افراد خانواده ( افزایش تعلقات خانوادگی)

اقدامات انجام شده توسط مرکز مشاوره و یا دوایر موجود در کلانتری ها.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید