تاکنون هیچ نهاد رسمی تعطیل بودن روز شنبه اول مهر را اعلام نکرده است.

مدارس و دانشگاه‌ها شنبه اول مهر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ مصادف است با آغاز سال تحصیلی جدید در ایران و موضوع تعطیل بودن یا نبودن آن به تازگی داغ شده است.

به گزارش تابناک، در این ادامه تاریخ دقیق آغاز سال تحصیلی گروه‌های مختلف و تعطیلی یا عدم تعطیلی آنها در روز شنبه را آورده‌ایم.

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

شنبه یک مهر تعطیل نیست. تاکنون هیچ نهاد رسمی تعطیل بودن این روز را اعلام نکرده است. به دلیل اینکه روز قبل یک مهر جمعه و تعطیل است و فردای اول مهر هم تعطیل رسمی است، عده ای تصور می‌کنند اول مهر هم احتمالا تعطیل باشد. مدارس در این روز بازگشایی می شوند.

مدارس شنبه اول مهر ۱۴۰۲ باز هستند

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ محسوب می‌شود، امسال تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

دانشجویان تنها گروه تعطیل در روز اول مهر

دانشجویان در اول مهر امسال تعطیل شدند. آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۳ مهر است اما ورودی‌های جدید هفته سوم مهر به کلاس می‌روند. محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران در مورد آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه روز شنبه اول مهر است و روز یکشنبه دوم مهر هم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیلی رسمی است، سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است، پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و موضوع صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینش آن‌ها مطرح است، مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش اقدامات لازم را انجام دهد.

جشن جوانه‌ها و شکوفه‌ها

رئیس ستاد بازگشایی مدارس گفت: جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها نیز که مربوط به پایه اول و هفتم است، ۲۹ شهریور برگزار شد و مراسم جشن غنچه‌ها ویژه کودکستانی‌ها ۱۵ مهر انجام می‌شود.

مدارس چه ساعتی کار خود را آغاز می‌کنند؟

مدارس در مقاطع متوسطه ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح و مقاطع ابتدایی هم ساعت ۸ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

ماجرای بین‌التعطیلین در ایران چیست؟

بین التعطیلین به یک روز میان دو تعطیلی می گویند که برخی افراد این روز را برای خودشان تعطیل میکنند. معمولا این تعطیلی غیر رسمی است و در مدارس برای آن غیبت رد می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید