رسانه‌های اوکراین از برکناری تمامی ۶ نفر از معاونان وزارت دفاع اوکراین به دلیل دروغگویی درباره تصرف یکی از مناطق دونتسک خبر دادند.

برکنار شدن تمامی معاونان وزارت دفاع اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «الکسی گونچارنکو» یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین در یک پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که دولت اوکراین تمامی معاونین وزارت دفاع این کشور از جمله «آنا مالیار» که اخیراً مدعی شده بود نیروهای مسلح اوکراین ظاهراً «آندریفکا» را تصرف کرده‌اند و ارتش اوکراین مجبور شد این خبر را تکذیب کند، اخراج کرده است.

بنا بر گزارش ریانووستی، وی در این پیام نوشت: «کابینه وزرا تمامی معاونین وزیر دفاع و معاون اول وزیر دفاع اوکراین را اخراج کرد».

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد که مالیار بارها با رسوایی هوایی مواجه شده است ازجمله به عنوان مثال هفته گذشته او از تصرف یکی از مناطق دونتسک توسط نیروهای مسلح اوکراین خبر داد که در ادامه از سوی ارتش اوکراین تکذیب شد.

«ولادیمیر گاوریلوف»، «روستیسلاو زاملینسکی»، «دنیس شاراپوف»، «آندری شفشنکو»، «ویتالی دینیگا» و «کنستانتین واشچنکو» از وزارت دفاع اوکراین اخراج شدند.

هفته گذشته، در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور ماه)، مالیار گفت که ارتش اوکراین روستای آندریفکا در جنوب آرتموفسک را تصرف کرده‌اند که این خبر صحت نداشت.

«دنیس پوشلین» سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک، اظهارات مالیار را یک دروغ دیگر توصیف کرد و گفت که نبرد شدید همچنان در منطقه آندریفکا و کلاشچیفکا ادامه دارد و پس از آن مالیار اظهارات خود را یک اشتباه ارتباطاتی توصیف کرد.

اوایل سپتامبر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین را برکنار کرد و گفت که این اقدام در راستای مبارزه وی با فساد که بخشی از آن در وزارت دفاع اوکراین رخ داده است، صورت داده است و «رستم عمروف» رئیس صندوق دارایی‌های دولتی را بعنوان وزارت دفاع جدید اوکراین منصوب کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید