کنعانی گفت: دارایی‌های آزادشده ایران در کره جنوبی امروز (دوشنبه) در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و تبادل زندانیان نیز انجام خواهد شد.

کنعانی: امکان انجام مذاکرات رفع تحریم در نیویورک وجود دارد/  دارایی‌های آزادشده ایران در کره جنوبی امروز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت

به گزارش سلام نو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استیفای حقوق ملت جزو وظایف دولت است. دولت سیزدهم هم با وعده‌هایی که به ملت داد و رویکردهای سیاست خارجی خود استیفای حقوق ملت را در عرصه‌های مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در برخی کشورها با جدیت دنبال کرد. این رویکرد تا این مرحله به نتایج بسیار خوبی منجر شد.

وی گفت:‌ بازگشت سرمایه‌های بلوکه شده ایران از انگلیس را شاهد بودیم و با سیاست متخذه دولت این اموال به صورت کامل دریافت شد. در بحث اقدامات ظالمانه دولت آمریکا و اعمال فشارهایش به برخی شرکای تجاری ایران، شاهد انسداد برخی از دارایی‌های ایران در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم. در چارچوب آن سیاست بخش انسداد شده دارایی‌های مالی ایران در کره جنوبی آزاد شد و امروز این میزان از دارایی‌های ایران به صورت کامل در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و دولت متناسب با نیاز کشور آن را هزینه خواهد کرد.

کنعانی ادامه داد: در مورد برخی دیگر از دارایی‌های کشور در کشورهای دیگر این رویکرد ادامه دارد. در مواردی بخشی از دارایی‌ها رفع انسداد شده و در بقیه موارد مالی این رویکرد با جدیت ادامه خواهد یافت. این از وظایف دولت‌های ایران است.

ناصر کنعانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، درباره آزادسازی منابع مالی ایران در کشورهای مختلف گفت: استیفای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است.
دولت‌ها برای تحقق حقوق ملت، روش‌های سیاسی خود را دارند. دولت سیزدهم موضوع استیفای حقوق ملت از جمله آزادسازی دارایی‌ها مسدود شده با جدیت دنبال کرد. بازگشت سرمایه‌های ایران را از انگلیس پس از چند دهه شاهد بودیم. همچنین شاهد انسداد دارایی‌ها در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم. امروز این میزان از دارایی‌های ایران در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت.
امکان انجام مذاکرات رفع تحریم در نیویورک وجود دارد
وی همچنین خبر داد امکان انجام گفت‌وگوهای با واسطه در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان اجرای توافق‌نامه امنیتی بین ایران و عراق گفت:
بسیاری از مفاد توافق نامه امنیتی بین ۲ کشور انجام شده است و این موضوع با جدیت از سوی دولت عراق دنبال می‌شود .
آقای کنعانی با بیان این‌که برخی از مقرهای تروریستی تخلیه شده و تروریست‌ها به مکان‌های دیگر به دور از مرزهای مشترک ایران و عراق منتقل شده‌اند، گفت: گام‌های دیگری نیز در حال انجام است و دولت عراق با جدیت اعلام کرده که بعد توافق پایبند است و تعهدات خود را انجام می‌دهد

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید