سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین و کره شمالی تلاش می کنند تا تبادلات و همکاری‌های کلی میان دو کشور را تعمیق بخشند.

پکن: روابط با کره‌شمالی در حال پیشرفت است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر ، سخنگوی وزارت خارجه چین روابط میان پکن و پیونگ‌یانگ را در مسیر پیشرفت ارزیابی کرد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه، اعلام کرد که چین و کره شمالی تلاش می کنند تا تبادلات و همکاری‌های کلی میان دو کشور را تعمیق بخشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که چین و کره شمالی همسایگانی با روابط دوستانه هستند که از مسیر کوه ها و رودخانه ها به هم متصل شده اند. روابط دوجانبه در حال پیشرفت است.

مائو نینگ در کنفرانس خبری وزارت خارجه چین افزود که هر دو طرف در تلاش هستند تا بر اساس اجماع مهمی که میان سران دو کشور حاصل شده، عمل کرده، تبادلات و همکاری ها را عمیق تر و برای پیشرفت های بیشتر در روابط خود تلاش کنند.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین در مورد احتمال دیدار «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آینده نزدیک، اظهارنظری نکرد و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که این امر باید با هماهنگی میان دو کشور صورت گیرد.

گفتنی است رهبر کره شمالی صبح امروز سه شنبه وارد روسیه شد و قرار است با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند

کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۱، در مجموع ۷ سفر بین‌المللی داشت و برای سفر به کره جنوبی ۲ بار از از مرز میان دو کره عبور کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید