۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 55463024

پراپ تریدینگ فرآیندی است که در آن، شرکت‌ها مستقیما در دارایی‌های موجود در بازارهای مختلف مانند فارکس سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ نه اینکه این کار را به نمایندگی از مشتریان انجام دهند و برای آن کمیسیون بگیرند.

آشنایی با پراپ تریدینگ

در این نوع معاملات، شرکت‌هایی که مستقیما در بازار مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، مشمول کل سود و نه فقط بخشی از آن هستند. اما شرکت‌ها برای انجام معاملات به تریدرهای حرفه‌ای نیاز دارند و باید بخشی از سود را با آنها تقسیم کنند. اینها شرکت های تامین سرمایه فارکس هستند که سودهای مختلفی را به معامله‌گران خود ارائه می‌دهند.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یا پروپوزال به معاملاتی اطلاق می‌شود که با استفاده از پول خود شرکت انجام شود. این بدان معنا است که شرکت اجازه استفاده از سپرده مشتریان برای انجام معاملات خود را نخواهد داشت. در معاملات پروپوزال، از آنجایی که شرکت از پول خود استفاده می‌کند، تمام سود و زیان احتمالی را هم متحمل خواهد شد.

دپارتمان‌هایی که هرگونه فعالیت معاملاتی پراپ را انجام می‌دهند، معمولا یک میز مجزا هستند و به هیچ وجه به حساب مشتریان دسترسی ندارند. با این حال، میز یا پلتفرم معاملاتی می‌تواند به فعالیت‌های بازارسازی شرکت کمک کند. به عنوان مثال، یک مشتری می‌تواند اوراق بهادار غیرنقدی را از پلتفرم معاملات پراپ خریداری کند. باید بدانیم که مقررات حاکم بر معاملات پراپ می‌توانند سفت و سخت باشند. بنابراین، اکثر شرکت‌ها مطمئن می‌شوند که میز به‌طور مستقل عمل کند.

برای یک تریدر نیز معاملات پراپ به‌معنای استفاده از سرمایه یک شرکت برای انجام معاملات خواهد بود. در این مورد، فرد به عنوان یک کارگزار برای شرکت‌ها عمل می‌کند و در سود حاصل شده شریک می‌شود. میزان تقسیم این سود به تصمیمات و سیاست‌های شرکت و همچنین توانایی تریدر بستگی دارد. پراپی از جمله بهترین پراپ تریدینگ ها برای ایرانیان است که سود را به شکل 90 درصد سهم تریدر تقسیم می‌کند.

پراپ تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

پراپ تریدینگ توسط شرکت‌هایی انتخاب می‌شود که می‌خواهند مستقیما از معاملات در بازارهایی نظیر فارکس سود ببرند. زیرا وقتی کسب‌وکارها به نمایندگی از مشتریان خود در دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، مشمول دریافت درصدی از سود مشتری هستند. برعکس، کار به عنوان یک معامله‌گر پروپوزال مستلزم سرمایه‌گذاری و کسب سود مستقیم برای شرکت‌ها است. در نتیجه، سود کامل برای آنها باقی می‌ماند.

در این نوع معاملات، بنگاه‌ها و موسسات اقتصادی اوراق بهادار را برای استفاده آتی ذخیره می‌کنند و در روز بعد می‌توانند آن‌ها را به مشتریان علاقه‌مند بفروشند. درنتیجه، شرکت‌های نهادی به سرعت به بازیگران کلیدی بازار تبدیل می‌شوند. زیرا اطلاعات ارزشمندی را که هیچ سرمایه‌گذار خُردی قادر به جمع‌آوری آن‌ها نیست، تحلیل و به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. از این رو، یک موسسه مالی یا بانک می‌تواند بسیار موثرتر از یک سرمایه‌گذار فردی معامله کند.

بنابراین معامله‌گران پراپ تریدینگ می‌توانند از فناوری‌های پیشرفته و پیچیده و نرم‌افزارهای خودکار استفاده کنند؛ ابزارهایی که معامله‌گران فردی ممکن است توانایی و امکان استفاده از آن‌ها را نداشته باشند. علاوه بر این، آنها از چندین استراتژی معاملاتی برای انجام معاملات موثر و به حداکثر رساندن سود استفاده می‌کنند. آربیتراژ نوسانات، آربیتراژ ادغام، آربیتراژ شاخص و تجارت کلان جهانی برخی از این تکنیک‌ها هستند.

آشنایی با پراپ تریدینگ

مزایای پراپ تریدینگ

شاید بپرسید که وقتی می‌توان سود را صرفا با استفاده از یک حساب شخصی به دست آورد، چه دلیلی برای کار با یک شرکت تامین سرمایه فارکس وجود دارد؟ باید بدانید که کار با این شرکت‌ها دارای مزایایی است که نمی‌توان آنها را با معامله فردی به دست آورد.

1. دسترسی به سرمایه بالاتر

یک معامله‌گر به دلیل سرمایه کوچکتر خود ممکن است نتواند درآمد بالایی به دست آورد. اما معاملات پراپ امکان دسترسی به سرمایه بیشتری را به معامله‌گران می‌دهند. وجوه اضافی که شرکت های تامین سرمایه فارکس مایل به سرمایه‌گذاری آن هستند، راه را برای بازده بالقوه بالاتر هموار می‌سازد.

2. سطح ریسک بالاتر

معامله‌گران پراپ، در بیشتر موارد هیچ و تنها در بعضی موارد مقدار کمی پول سرمایه‌گذاری می‌کنند. معمولا سهم سرمایه شرکت‌ها به‌طور قابل توجهی بالاتر است. وقتی مشارکت معامله‌گران حرفه‌ای کمتر باشد، قادر هستند بیشتر ریسک کنند. البته این امر می‌تواند یک تیغ دولبه باشد، زیرا معامله‌گران ممکن است بی‌محابا عمل کنند. در کل اگر معامله‌گر از پول خود استفاده می‌کرد، نمی‌توانست سطحی ریسک کند و درنتیجه سطح بازده احتمالی را بالا ببرد.

3. دسترسی به بسترهای آموزشی

از آنجایی که شرکت‌های پراپ تریدینگ معمولا سرمایه قابل توجهی دارند، اغلب قبل از واگذاری حساب واقعی به معامله‌گر، او را آموزش می‌دهند. اگرچه ممکن است هزینه آموزش بر عهده تریدر باشد، اما او را به تخصص لازم برای ورود به بازارهایی نظیر فارکس مجهز می‌کند. علاوه بر این، معامله‌گر به محتوای آموزشی با پیامدهای عملی در بازارهای مالی دسترسی خواهد داشت.

جمع‌بندی

پراپ تریدینگ فرصتی عالی برای افزایش سود بالقوه با استفاده از سرمایه یک شرکت بزرگ است. امروزه این استراتژی کم ریسک، در بین معامله‌گران محبوبیت بیشتری دارد. زیرا فرصت‌های متعددی دارد و به افراد امکان می‌دهد از خانه کار کنند.

سایت پراپی یک راه خوب برای تامین مالی معامله‌گران ایرانی در فارکس است که امکان دسترسی به سرورهای بروکرها را ندارند. شما پس از ثبت‌نام و پشت سر گذاشتن چالش‌های مدیریت سرمایه می‌توانید اعتبار واقعی برای انجام معاملات را به دست آورید.

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سرویس جت جامپ پراپی مسیر رسیدن به سرمایه را نیز کوتاه کنید. این مدل برای افرادی طراحی شده که دارای سبک معاملاتی مشخص و استراتژی سود ده هستند ، در این مدل شما نیازی به گذراندن دو مرحله چالش ندارید و مستقیما بر روی حساب Real ترید خواهید کرد . در این حساب شما 5 روز پس از دریافت حساب در صورتی که حساب مثبت باشد میتوانید درخواست برداشت سود را ارسال کنید و 50 درصد سود را دریافت کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید