معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال نامه آیت الله رئیسی به رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر معرفی کیومرث هاشمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس،‌ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، با اشاره به بخشی از سوابق اجرایی و تخصصی هاشمی، گفت: کیومرث هاشمی دارای تخصص، تجربه و سابقه مدیریت اجرایی طولانی مدت در حوزه ورزش کشور است، «معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»،« رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا» ،« نائب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، « نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون های ورزشی کشور» وهمچنین مدیر کل تربیت بدنی در دو استان همدان و یزد از جمله سوابق ایشان در حوزه ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: در نامه آیت‌الله رئیسی به آقای قالیباف همچنین علاوه بر سوابق اجرایی و مدیریتی، برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیز در ۸ فصل ارائه شده که به این شرح است: «ساماندهی امور جوانان»، «توسعه ورزش همگانی»، «حمایت و تقویت ورزش تربیتی»، «توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی»، «ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای»،‌ «ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش»، «‌توسعه و تقویت ورزش بانوان» و «‌توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌های ورزش».

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: امیدواریم هفته آینده در صحن علنی مجلس نمایندگان محترم با رأی اعتماد بالا آقای کیومرث هاشمی را به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.

 سید حمید سجادی وزیر ورزش به‌دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، دوبار تقاضای استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود.

بالگرد حامل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، چهارم اسفند ۱۴۰۱ هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت در حالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند و اسماعیل احمدی رئیس حوزه وزارتی وزارت ورزش نیز جان خود را از دست داد.

 سجادی اخیراً نیز به‌دلیل آسیبی که به طحال وی در همان سانحه بالگرد وارد شد، تحت عمل جراحی قرار گرفت و به همین دلیل ادامه کار پرحجم و پرفشار برای مدتی برای او مقدور نبود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید