فرانک مک کنزی ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با تاکید بر قدرت موشکی ایران گفت که ایران در این زمینه نسبت به همسایگان خود دست بالا را دارد.

توان موشکی و پهپادی ایران نسبت به همسایگانش در سطح بالاتری است

فرانک مک کنزی ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه و آفریقا (سنتکام) در اظهاراتی به قدرت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: توانایی موشکی تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.

به گزارش سلام نو ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه با رسانه آمریکایی سی بی اس نیوز، افزود: ایران در راستای سیاست خود برای تبدیل شدن به قدرت مطلق منطقه همچنان به دنبال بیرون راندن ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از منطقه است.

وی با بیان این مطلب گفت: این هدف اصلی ایران است اما در کنار این هدف اصلی و در حال حاضر آنها از نظر تاکتیکی، اقدامات زیادی برای کاهش تحریم‌ها انجام داده و در آینده هم انجام خواهند داد.

فرمانده سابق سنتکام در ادامه با اعتراف به توانایی‌های موشکی ایران، گفت: ایران در طول ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.

وی یادآور شد: ایران در حال حاضر هزاران موشک کروز زمین به زمین، موشک‌های با بُرد کوتاه و همچنین پهپاد دارد و این موضوع تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا تاکید کرد: اما ما در حال حاضر از توانایی‌های قابل توجه ایران غافل شده‌ایم چرا که توجه خود را تنها معطوف به موضوع هسته‌ای کرده‌ایم که به نوبه خود موضوع مهمی است اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است.

آنطور که ایرنا نوشته، داستان توان موشکی ایران داستان شگفت انگیزی است که به پای آن خون هزاران شهید گلگون کفن ریخته است. ایران در آغاز جنگ تحمیلی عملاً نه توان موشکی داشت و نه دانش کافی برای ساخت حتی یک نوع موشک اما در حال حاضر کار موشکی تا جایی ادامه پیدا کرده که جمهوری اسلامی ایران به بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی آن هم از نوع پیشرفته و نقطه زن در غرب آسیا تبدیل شده است.

در حال حاضر توان موشکی ایران به نقطه ای رسیده است که دشمن از ترس پاسخ تهران حتی فکر حمله به ایران را نیز نمی کند و از این رو کارشناسان آمریکایی نیز از دولت جو بایدن درخواست کرده‌اند که واشنگتن به جای تحریم‌های اقتصادی، استراتژی‌های جدیدی در قبال ایران اعمال کند چرا که جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی، نظامی و هسته‌ای به توان بسیار بالا و نقطه بدون بازگشت رسیده و غرب باید این را قبول کند.

تداوم هراس آمریکا از قدرت بازدارندگی موشکی جمهوری اسلامی ایران تا جایی است که متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اذعان کرد که واشنگتن به همراه متحدان خود به ویژه سه کشور اروپایی به مقابله با تهدید موشکی ایران ادامه می‌دهد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید