جوان معروف به «موتوری»که به اتهام ارتکاب جنایت مسلحانه تحت تعقیب پلیس بود، پس از ۱۴۰ روز فرار تسلیم قانون شد.

قاتل فراری با اسلحه به دادسرای مشهد رفت + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، ماجرای این جنایت وحشتناک ساعت ۲:۳۰ بامداد سوم اردیبهشت گذشته درمنطقه خواجه ربیع مشهد هنگامی رخ داد که راننده خودروی تیبا با دو جوان موتور سوار چشم در چشم شد.

آن ها به دلیل نامعلومی در خیابان قائم (ع) با یکدیگر به مشاجره پرداختند اما لحظاتی بعد راننده تیبا در حالی که دختری در صندلی عقب نشسته بود و یکی دیگر از دوستانش در صندلی جلو قرار داشت، به حرکت خود ادامه داد.

در همین حال موتور سوار دیگری نیز به ۲ جوان موتور سوار پیوست و آن ها در پشت سر خودروی تیبا حرکت کردند ولی هنوز مدت زیادی نگذشته بود که ناگهان راننده تیبا ترمز دستی را کشید و در حالی که اسلحه شکاری وینچستر را در دست می‌فشرد از پشت فرمان پایین آمد و لوله سلاح را به سمت موتور سواران نشانه گرفت.

در همین هنگام بود که صدای شلیک فضای تاریک و سکوت ترسناک شب را شکست وتعداد زیادی از گلوله‌های ساچمه‌ای بر پیکر ۲ جوان موتور سوار نشستند.

یکی از موتور سواران با دیدن این صحنه وحشتناک بلافاصله گاز موتور سیکلت را فشرد و از صحنه شلیک‌های هولناک فرار کرد اما ۲ جوان موتور سوار دیگر در حالی خون آلود نقش بر زمین شدند که تیبا سوار مسلح دوباره پشت فرمان نشست و به همراه دختر و مردی که سرنشین خودرو بودند از محل گریخت.

در همین حال یکی ازنزدیکان ۲جوان مجروح که در همان اطراف بود وحشت زده خود را بالای سر مجروحان رساند و از مردم کمک خواست.

طولی نکشید که رانندگان عبوری متوجه پیکرهای خون آلود موتورسواران شدند و بدین ترتیب با تماس‌های تلفنی شهروندان، نیروهای امدادی از راه رسیدند و پیکرهای زخمی موتور سواران را به بیمارستان امدادی شهید هاشمی نژاد انتقال دادند.

قاتل فراری با اسلحه به دادسرا رفت!

تصویر مقتول سعید نوروزی

دقایقی بعد با گزارش این ماجرای تکان دهنده به نیروهای انتظامی،تحقیقات پلیس برای واکاوی حادثه «شلیک در تاریکی شب» در حالی آغاز شد که پزشکان از مرگ مغزی«سعید نوروزی»(یکی از مجروحان)خبر دادند.

به همین دلیل پرونده مذکور رنگ جنایی به خود گرفت و قاضی ویژه قتل عمد برای بررسی موضوع وارد عمل شد. تحقیقات میدانی قاضی دکتر صادق صفری بیانگر آن بود که دختر درون خودرو با راننده فراری تیبا ارتباط دارد و سرنشین جلو نیز از دوستان قدیم اوست که هنگام شلیک اسلحه وینچستر را در اختیار وی گذاشته بود.

بنابراین با صدور دستورهای محرمانه‌ای از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، گروهی از افسران کارآزموده پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات گسترده‌ای را برای ردزنی و دستگیری متهمان فراری آغاز کردند تا این که در کمتر از ۲روز سرنشین خودرو دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت شد اما او مدعی بود هیچ اطلاعی از مخفیگاه متهم به قتل فراری ندارد وحتی تصور نمی‌کرد که «محمد –الف» معروف به«محمد موتوری »به سوی موتورسواران شلیک کند.

چند روز بعد از این ماجرای هولناک خانواده سعید نوروزی (راکب موتور سیکلت) در یک اقدام خداپسندانه اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند و این گونه بررسی‌های قضایی نیز وارد مرحله جدیدی شد.

موتور سواری که از صحنه حادثه گریخته بود درباره چگونگی وقوع جنایت به مقام قضایی گفت: من و امید و سعید بچه محل بودیم. در آن ساعت بامداد وقتی شنیدیم تیبا سواران به هم محله ای‌هایم توهین کرده‌اند من هم سوار موتور سیکلت به دنبال آن ها رفتم اما زمانی که راننده تیبا با اسلحه از خودرو بیرون آمد و ابتدا تیر هوایی شلیک کرد و سپس سعید و امید را نشانه گرفت خیلی ترسیدم و از آن جا گریختم.

در همین حال برادر امید (یکی از مجروحان) نیز گفت: در آن ساعت بامداد من مقابل یک کلوپ ایستاده بودم که دیدم راننده تیبا ترمز دستی کشید و محمد با اسلحه شلیک کرد. زمانی که برادرم و سعید را دیدم روی زمین افتاده‌اند بی‌درنگ به طرف آن ها رفتم و فریاد زدم چه کار می‌کنی؟ البته« محمد» نمی‌دانست که امید برادر من است وگرنه شلیک نمی‌کرد.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان با سرنخ‌های موجود برای دستگیری متهم به قتل فراری ادامه داشت، برخی از نزدیکان وی نیز بازداشت شدندو دامنه بررسی‌های پلیسی به مخفیگاه متهم به قتل مسلح رسید اما هنوز عملیات دستگیری با رعایت نکات ایمنی (به دلیل مسلح بودن متهم) آغاز نشده بود که متهم مذکور ازمخفیگاه خود خارج شد وبه طرف دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به راه افتاد.

دقایقی بعد مدیر دفتر شعبه ویژه جنایی با قاضی صفری تماس گرفت و از حضور قاتل مسلح در دادسرا خبر داد . به همین دلیل بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد که مشغول بررسی یک صحنه جنایی بود، ادامه تحقیقات را به زمان دیگری موکول کرد و به سمت خیابان کوهسنگی (ناحیه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) رفت. وقتی« محمد- الف» (متهم به قتل مسلح) مقابل مقام قضایی ایستاد، اسلحه‌اش را روی میز قاضی گذاشت و پس از ۱۴۰ روز فرار در حالی تسلیم قانون شد که قرار بود تا چند ساعت دیگر عملیات دستگیری وی توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی‌های قضایی انجام شود.

با انتقال متهم مذکور به اداره جنایی پلیس آگاهی بازجویی‌های تخصصی از وی آغاز شد.

سید خلیل سجادپور / خراسان

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید