۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 55462151

ایجاد ۱۶۰ هزار شغل خانگی طی دو سال گذشته، تکذیب حذف رشته مراقبت زیبایی از سوی سازمان فنی و حرفه ای، انجام بیش از ۸۲۰ هزار مورد بازرسی کار در کشور و برگزاری نخستین همایش اقتصاد تعاون از مهم ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

تکذیب حذف رشته مراقبت زیبایی

به گزارش ایسنا در هفته‌ای که گذشت، معاون وزیر کار با اشاره به وجود ۸۴۰ بازرس کار در کشور، از انجام بیش از ۸۲۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها در سطح کشور خبر داد.

وی به وجود ۲۳ هزار کمیته حفاظت فنی در کشور اشاره کرد و از تلاش برای افزایش کمیته‌های حفاظت فنی به ۲۷ هزار کمیته در سال جاری خبر داد.

طبق اعلام اداره بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آسیب‌های شغلی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴درصد کاهش یافته و آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

این هفته امکان خرید اینترنتی کالابرگ الکترونیکی از سوی مسئولان وزارت کار عنوان و اعلام شد که زیرساخت‌های لازم برای خرید از فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شده است. همچنین مذاکراتی با سه فروشگاه مجازی انجام گرفته و در صورت اعلام آمادگی آنها خرید اینترنتی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد. در حال حاضر ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خُرد به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند.

در هفته ای که گذشت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از  پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از سوی این صندوق طی دو سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بیش از ۷۰ هزار طرح توسط صندوق مورد حمایت قرار گرفته که بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده و عمده طرح‌های صندوق جزو طرح های خرد و کوچک و متوسط است که به سرعت جذب بازار اشتغال می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم درباره خبر حذف رشته مراقبت زیبایی از استانداردهای مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای که در برخی رسانه ها منتشر شده بود، اعلام موضع کرد و با تکذیب آن گفت: بر خلاف آنچه در برخی رسانه ها آمده است، تعداد استانداردهای شایستگی رشته مراقبت زیبایی از ۶۶ به ۱۰۰ عنوان افزایش پیدا کرده و موجب رونق بازار کار و ایجاد فرصت های شغلی جدید در این رشته شده است.

وی درعین حال صدور مجوز فعالیت صنفی آرایشگری را در حیطه وظایف این سازمان ندانست و تاکید کرد: هم اکنون در کشور ۸۳۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد با ۱۲ هزار نفر مربی در رشته مراقبت و زیبایی تحت پوشش این سازمان فعالیت دارند.

ایجاد ۱۶۰ هزار شغل خانگی طی دو سال گذشته خبر دیگری بود که از سوی دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام شد.

آنطور که خانم همتیان گفته از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار شغل خانگی در کشور ایجاد شده و زنان با ۸۰ درصد بیشترین سهم در ایجاد کسب و کارهای خانگی را داشته‌اند. به گفته وی این آمار نسبت به دولت‌های قبل رشد بی‌سابقه داشته و با این نقشه راه می‌توان اقتصاد را مردمی کرد.

برگزاری نخستین همایش اقتصاد تعاونی خبر دیگر این هفته بود.این رویداد در راستای مردمی سازی اقتصاد و با هدف تبیین نقش و جایگاه بخش تعاون در توسعه اقتصاد مردمی و عدالت محور ۱۹ شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید