یکشنبه نوزدهم شهریور نیز بارش‌های پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق پدیده قالب ارتفاعات در استان سمنان خواهد بود.

صدور هشدار زرد برای این استان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان از احتمال وقوع رگبارهای پراکنده و وزش تندباد در ارتفاعات استان سمنان خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ایرج مصطفوی در توصیف ورود سامانه جوی به آسمان استان، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی و افزایش نسبی گرادیان فشار در استان سمنان از عصر پنجشنبه شانزدهم شهریورماه آغاز شده و تا چهار روز بعد یعنی نوزدهم شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به نوع مخاطره این سامانه جوی خاطرنشان کرد: رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق و همچنین وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای به همراه کاهش نسبی دما از ویژگی‌های این سامانه در استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه در این مدت شاهد رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر و شب به ویژه در ارتفاعات این استان خواهیم بود، عنوان کرد: امروز بارش‌های پراکنده رگباری و گاهی با رعد و برق مخاطره اصلی این سامانه در استان سمنان بوده و جمعه و شنبه هفدهم و هجدهم شهریورماه احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف رگباری وجود دارد و گاهی نیز همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته مصطفوی، یکشنبه نوزدهم شهریور نیز بارش‌های پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق پدیده قالب ارتفاعات در استان سمنان خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک از امروز عنوان کرد: امروز در برخی نقاط وزش باد نسبتاً شدید وجود خواهد داشت و همچنین در دو روز بعد از آن نیز در قالب نقاط استان سمنان وزش باد شدید را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در این بازه زمانی شاهد کاهش نسبی دما بین چهار تا هشت درجه به ویژه در روزهای نوزدهم و بیستم شهریور ماه خواهیم بود.

مصطفوی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه ارتفاعات و مناطق شمالی استان سمنان است، عنوان کرد: با فعالیت این سامانه جوی، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب نقطه‌ای، اختلال در تردد محورها، خسارت ناشی از باد در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و همچنین کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان سمنان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به  هشدارهای هواشناسی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، عمرانی و غیره توصیه کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لاروبی جوی‌ها کانال‌ها و آبراها و پاکسازی دهانه پل‌ها از مواردی است که باید مورد توجه جدی باشد.

عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از برپایی چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیرها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، عدم چرای دام‌ها در نواحی مرتفع استان،تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از باد و پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی از دیگر توصیه‌های مدیرکل هواشناسی استان سمنان در روزهای آینده بود.

 هشدار زرد هواشناسی به معنی آگاهی و اقدام در صورت نیاز بوده و در این هشدار احتمال خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید