مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: قانون روسری مسلمانان، صلیب های بزرگ مسیحی، کیپاهای یهودی و عمامه های بزرگ سیک ها را ممنوع می کند.

رییس جمهور فرانسه: مدارس فرانسه سکولار هستند

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، با اجرایی شدن ممنوعیت عبایه برای دختران و خمیس برای پسران مسلمان در مدارس فرانسه، رییس جمهور این کشور در مورد شکل لباس دانش آموزان هم نظر داد.

مکرون در مصاحبه با یک رسانه آنلاین گفت: من طرفدار تجربه و آزمایش لباس‌ها برای دریافت نظارت عمومی هستم.

رییس جمهور فرانسه گفت: یکی دیگر از گزینه های آزمایشی می تواند این باشد که بچه ها لباس های مشابه بپوشند، مانند یک شلوار جین، یک تی شرت و یک ژاکت. ما مطمئناً می‌توانیم چیزهایی داشته باشیم که برای نوجوانان قابل قبول‌تر باشد (تا یونیفرم). ممکن است از نظر انضباطی کمی سختگیرانه تر به نظر برسد.

مکرون مجدداً تأکید کرد که مقامات در اجرای قانون جدید در مورد لباس های بلند (عبایه) در مدارس دولتی که به عنوان چالشی برای ارزش های سکولاریستی فرانسه تلقی می شود، «محکم» خواهند بود.

مدارس فرانسه یونیفرم یا لباس متحدالشکل ندارند هرچند برخی مدارس یونیفرم خاص خود را دارند.

مکرون افزود: مدرسه سکولار است و این بدان معناست که جایی برای علائم مذهبی وجود ندارد. اما من فکر می کنم این بسیار مهم است، زیرا مدرسه باید یک مکان بی طرف باقی بماند.

این قانون جدید انتقادهایی را در سراسر کشور برانگیخته است و برخی استدلال می‌کنند که لباس‌های گشاد و پوشاننده بدن به منزله نمایش خودنمایی دین نیستند و نباید از کلاس‌های درس منع شوند. این قانون شامل دانشجویان دانشگاه نمی شود.

چارچوب این ممنوعیت قانونی مصوب 2004 با هدف حفظ سکولاریسم در مدارس دولتی فرانسه است. این قانون روسری مسلمانان، صلیب های بزرگ مسیحی، کیپاهای یهودی و عمامه های بزرگ سیک ها را ممنوع می کند.

برخی از مسلمانان معتقدند که قوانین جدید ضداسلامی هستند و به آنها برچسب می‎‌زنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید