۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 55460351

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و افزود: در مسیر پیاده‌روی اربعین، بذل و بخشش و ایثار موج می‌زند و مسلمانان از این طریق به رشد معنوی، خودسازی و بلوغ فکری دست پیدا می‌کنند.

فلسفه زیارت اربعین چیست؟

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان ضمن اشاره به برخی برکات معنوی زیارت اربعین در خصوص اولین زائران اربعین حسینی و فلسفه به وجود آمدن آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلام نو سیدجواد محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی جابر بن عبدالله انصاری و همچنین کاروان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از طی کردن چندین منزل و در مسیر بازگشت شام پس از چهل روز از شهادت امام حسین(ع) و یارانش قبور مطهر امام حسین (ع) و یاران شهیدش را در کربلا زیارت کردند.

وی بیان کرد: در حقیقت حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد (ع) و کاروان اسرای کربلا اولین زائران اربعین بودند و به این ترتیب زیارت اربعین امام حسین (ع) شکل گرفت و در طول تاریخ به وسیله امامان دیگر، علما، بزرگان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ادامه یافت.

رئیس تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) در طول تاریخ تلاش کردند سنت حسنه زیارت اربعین را از بین ببرند، افزود: خلیفه عباسی دست و پای برخی زائران را قطع و تعدادی را به شهادت رسانده و حتی برخی دشمنان به مرقد مطهر امام حسین (ع) آسیب زدند، اما هرگز نتوانستند این سنت را نابود کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بزرگان و علمای اسلام برای حفظ و احیا سنت حسنه اربعین همه ساله مسیر مشخصی از سمت نجف اشرف به کربلا را پیاده طی می‌کردند، اضافه کرد: علما و بزرگان شیعه از مسیر مشخصی در کنار رود فرات حرکت می کردند که این مسیر امروز به «طریقه العلما» مشهور است.

محمدزاده تصریح کرد: در زمان حکومت صدام ملعون مردم از زیارت اربعین محروم بودند اما پس از اعدام این حاکم ستمگر سنت زیبای اربعین با حضور میلیون‌ها نفر از عاشقان حسینی رونق گرفت و امروز به بزرگترین راهپیمایی مذهبی در جهان تبدیل شده‌ است.

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و افزود: در مسیر پیاده‌روی اربعین، بذل و بخشش و ایثار موج می‌زند و مسلمانان از این طریق به رشد معنوی، خودسازی و بلوغ فکری دست پیدا می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اینکه بارزترین پیام اربعین ولایتمداری است، گفت: انسان‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین از ملیت ها و موقعیت‌های شغلی مختلف اعم از پزشک و کارگر، غنی و فقیر زیر پرچم امام حسین (ع) جمع شده و به زائران آن حضرت خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدزاده با تاکید اینکه در مسیر راهپیمایی اربعین خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: مسلمانان برای رفاه زائران امام حسین (ع) خانه، غذا و تمام امکانات خود را در اختیار آن ها قرار داده و با ایثار و از خودگذشتگی به لحاظ عاطفی، اخلاقی و معرفتی رشد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید