کردستان جاذبه‌هایی تماشایی و جالب دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان بدانید.

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار گویله در ۲۰ کیلومتری مریوان و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد و از جمله مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی مریوان به شمار می‌آید.

این آبشار در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه منطقه مرزی کردستان، در محور سقز به مریوان جای گرفته است و ارتفاع آن به بیش از ۵۰ متر می‌رسد. با قرارگیری در فاصله یک کیلومتری از جاده، هنگام عبور از جاده می‌توان این آبشار زیبا را مشاهده کرد که با جریانی خروشان به اعماق دره می‌ریزد.

آشنایی با کردستان زیبا و تماشایی

برای سفر به کردستان دو راه زمینی و هوایی وجود دارد. هر روزه پروازهای مستقیمی از تهران به سنندج و برعکس انجام می‌شود (فرودگاه سنندج در جنوب این شهر و در جاده‌ کامیاران واقع شده است) و از اکثر شهرهای بزرگ نیز برای سنندج اتوبوس وجود دارد. سنندج دارای دو ترمینال است: ترمینال اصلی شهر که در شرق واقع شده و برای بیشتر شهرها اتوبوس دارد و ترمینال شمالی که به ترمینال سقز معروف است.

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

اگر قصد دارید با ماشین شخصی از تهران راهی کردستان شوید، مسیر آزادراه قزوین به‌سمت زنجان و همدان را در پیش بگیرید. در دوراهی که شما را به دو شهر کرمانشاه و همدان می‌رساند، مسیر کرمانشاه را انتخاب کنید.

پس از عبور از کامیاران (اگر قصد بازگشت از همین راه را ندارید، حتما در مسیر رفت از کامیاران دیدن کنید) به سنندج می‌رسید. مسیر تهران-سنندج ۵۱۲ کیلومتر است و ۵-۶ ساعت طول می‌کشد. برای سفر از سایر شهرها نیز از سمت شرق از مسیر زنجان-بیجار، از سمت همدان از مسیر همدان-قروه ، از سمت شمال (آذربایجان غربی) از مسیر تکاب-بیجار، بوکان-سقز و سردشت-بانه و از سمت جنوب از مسیر کرمانشاه-باختران به کردستان خواهید رسید.

استان کردستان یکی از استان‌های غربی ایران است که در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس قرار دارد و همین کوه‌ها باعث جذابیت بیشتر این استان شده‌اند و جلوه‌های خاص و متمایزی به این استان بخشیده‌اند.

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

اگر دوستدار طبیعت‌ هستید، باید بدانید که کشورمان سرشار ار طبیعت‌های دلربایی است که تجربه‌های بی‌نظیری برایتان به ارمغان می‌آورند؛ سفر همواره به مناطق شمالی کشور نیست، بهتر است به استان‌های دیگر نیز توجه داشته باشید، یکی از این استان‌ها کردستان است که باید حداقل یک بار در طول عمرتان به این استان عازم سفر شوید تا متوجه زیبایی‌های پنهان این استان شوید. در این مقصد دلربا نفسی تازه بکشید و روح فرح بخشی بگیرید.

آبشار زیبا گویله در کردستان

آبشار گویله در فصل بهار بسیار پر آب بوده و جزو مکان‌های دیدنی و زیبای منطقه محسوب می‌شود، حتی در فصل زمستان نیز با سرمای شدید هوا و یخ بندان آبشار، منظره‌ای دلنواز برای علاقه‌مندان به طبیعت دارد. آبشار گویله در میان جنگل‌های انبوه منطقه مرزی کردستان واقع شده است و با چشم‌انداز زیبای خود در مسیر سقز به مریوان در میان پیچ و خم‌ های جاده جنگلی و قدیمی سقز عبور کرده و به عمق دره می‌ریزد.

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

آبشار گویله از کنار جاده نیز قابل مشاهده است اما برای رسیدن به بالای آن باید کوهنوردی بلد باشید، البته کوهنوردی سبک برای بالا رفتن از این آبشار کافیست و حدودا یک ساعت طول می‌کشد، همچنین برای رسیدن به زیر آبشار از کنار جاده، مسیری به سمت پائین وجود دارد و مسیر پاکوب از همین جا شروع می‌شود که با دنبال کردن پاکوب‌ها می‌توانید تا زیر آبشار گویله بروید و از منظره زیبای آن جا لذت ببرید.

برای دسترسی به آبشار گویله مریوان باید از جاده مریوان به سقز بروید و پس از طی کردن ۲۰ کیلومتر در این جاده به روستای گویله برسید، در همین حین آبشار گویله مریوان را خواهید دید که در فاصله یک کیلومتری از جاده قرار دارد. پوشش گیاهی این روستا بسیار خاص و بکر است که خیلی از گردشگران برای بازدید از آبشار گویله مریوان با خرید بلیط هواپیما سنندج به این منطقه زیبا سفر می‌کنند.

آبشار گویله؛ زیباترین آبشار کردستان

برای بازدید از آبشار زیبای گویله به صورت شبانه‌روزی می‌توانید مراجعه کنید، ولی پیشنهاد ما اینست زمان بازدیدتان را قبل از غروب آفتاب و تاریکی هوا انجام دهید تا هم از مناظر اطراف لذت ببرید و هم متوجه مسیر حرکتتان باشید. برای بازدید از این آبشار نیازی به پرداخت هزینه ندارید و رایگان است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید