در حوضه آبریز این دو تالاب آبیاری تحت فشار ترویج می‌شود، چاه‌های غیر مجاز پلمب می‌شوند، اصلاح الگوی کشت ترویج می‌شود و آبخیزداری در جوار این دو تالاب هم شتاب می‌گیرد.

عزم جدی دولت در احیای تالاب‌های بختگان و پریشان

 با توجه به اهمیت و نقش بارز تالاب‌های پریشان و بختگان برای سالم زیستن مردم، احیای این تالاب‌ها در اولویت قرار دارد و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،  محمدهادی ایمانیه در شانزدهمین نشست ستاد احیا تالاب‌های فارس با محوریت احیا این دو تالاب بختگان و پریشان بیان کرد: خشکی این دو تالاب اثر ناخوشایندی بر سلامت مردم و جوامع ساکن پیرامون این دو تالاب دارد و ایجاد ریزگردهای ناشی از خشک شدن این دو تالاب سلامت مردم را تهدید می‌کند، لذا احیای آنها با حساسیت دنبال می‌شود.

ایمانیه ادامه داد: ضرورت دارد که این مهم به شکل جدی از سوی محیط زیست، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی که مسئولیت مستقیم در احیای این دو تالاب دارند دنبال شود.

استاندار فارس اظهار کرد: در حوضه آبریز این دو تالاب آبیاری تحت فشار ترویج می‌شود، چاه‌های غیر مجاز پلمب می‌شوند، اصلاح الگوی کشت ترویج می‌شود و آبخیزداری در جوار این دو تالاب هم شتاب می‌گیرد.

ایمانیه گفت: از جمله برنامه‌های پیشنهاد شده برای احیای این تالاب‌ها می‌توان به شتاب بخشی به انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان اشاره کرد که این کار انجام خواهد شد اما در عین حال تاکید شده که به ازای استفاده‌ای که کشاورزان از این آب می‌برند، چاه‌های غیر مجاز حاشیه این تالاب بسته شوند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید