علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: رایزنی‌هایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات برای کسانی که امکان تامین هزینه‌های پایانی طرح اقدام ملی مسکن را ندارند، انجام شده است.

افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش سلام نو؛ در آستانه فرارسیدن هفته دولت تور رسانه‌ای توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین جهت بازدید از مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر مهرگان برگزار شد و خبرنگاران از نزدیک در جریان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها قرارگرفتند.

در ابتدای ورود، متقاضیان مطالبات و اعتراضات خود را در جمع خبرنگاران مطرح کردند و یکی از شهروندان لب به اعتراض گشود و گفت: مسئولان راه و شهرسازی باید با ما روراست و در کمال شفافیت پاسخگوی ابهامات و مشکلات موجود باشند چون چندین‌بار به این اداره مراجعه کردیم اما جواب درستی به ما که همه چیز خود از جمله ماشین و طلاهایمان را فروختیم، نمی‌دهند الان هم می‌گویند باید ۵۵میلیون تومان بدهید تا خانه را به شما تحویل دهیم.

متقاضی دیگری که از خلف وعده مسئولان ناراضی بود، بیان کرد: از ۲۲بهمن قرار بود این خانه‌ها افتتاح شود اما الان شهریور هم رسید و هنوز خبری نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز با نگرانی در خصوص تحویل اسناد و مدارک این واحدها، افزود: در این دو سال با هر سختی‌ که بود هزینه این خانه را واریز کردیم اما هیچ مدرکی که مالکیت ما را ثابت کند، در دست نداریم و واقعا نگران این موضوع هستیم.

در ادامه علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پاسخ به اعترضات متقاضیان گفت: پیگیری‌ها و مکاتباتی در خصوص خواسته‌های متقاضیان انجام شده است و از آنجایی که میانگین قیمت تمام شده هر واحد ۸۴۵میلیون تومان است و ۳۹۰میلیون تومان وام تمدید شده، اگر متقاضیان ۵۵میلیون تومان را واریز کنند این منازل تحویل آن‌ها داده ‌می‌شود.

او افزود: قیمت هر واحد بر اساس متراز ۵۰میلیون تومان کم و زیاد خواهد بود و در حال پیگیری هستیم که برای این مابه‌التفاوت به متقاضیان وام پرداخت شود تا بتوانند منزل خود را سریع‌تر تحویل بگیرند.

هاشمی گفت: رایزنی‌هایی در خصوص افزایش سقف وام برای کسانی که امکان تامین هزینه‌های پایانی را ندارند، انجام شده که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص وضعیت خانه‌های مسکن ملی توضیح داد: این واحدها در ۲طبقه هستند که آب و برق آن‌ها تامین شده، اما کنتور گاز زمانی نصب می‌شود که متقاضیان پکیج را نصب و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز تایید کرده باشد.

او افزود: میانگین مساحت این منازل حدود ۱۰۵متر و زمین آن اجاره ۹۹ساله است و قرارداد اجاره عرصه به آن‌ها داده می‌شود.

هاشمی در خصوص تحویل اسناد خانه‌های مسکن ملی نیز اظهارکرد: اگر قیمت کارشناسی زمین تعیین و هزینه واریز شود، تحویل سند به متقاضی صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین گفت: در صورت تکمیل آورده‌های متقاضیان واحدهای مسکن ملی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی درخصوص پروژه خاتم توضیح داد: مشکلات داخلی پروژه خاتم نیز در یک‌هزار و ۷۷۰واحد به زودی مرتفع و ظرف دو الی سه ماه آینده نیز این واحدها تکمیل می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ۹درصد مالیات ارزش افزوده از واحدهای مسکن ملی قزوین کسر شده است، گفت: قزوین در کشور جزو استان‌هایی است که ارزان‌ترین مسکن ملی را دارد و شاهد پیشرفت بسیاری در ساخت پروژه‌های مسکن ملی در دولت سیزدهم هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارکرد: همواره پیگیر مسائل و تکمیل پروژه‌ها هستیم و امیدواریم با تلاش بیشتر تمامی واحدها به زودی تکمیل و تحویل داده شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید