با دستور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نباید کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال باشد.

خبر مهم از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟
به گزارش سلام نو، هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۵/۱۸ به پیشنهاد شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۲/۵۳۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصلاحیه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را تصویب کرد.

براساس نامه‌ی محمد مخبر که امروز ابلاغ شده «در تصویب نامه شماره ۶۴۴۶۸ ت ۶۱۴۶۶ه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۷، بعد از عبارت «قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴» عبارت «و ماده (۹۶) قانون مذکور، به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب بیست و هفت درصد (۲۷٪) افزایش مبلغ مستمری و مزایای جنبی (کمک به تأمین معیشت، حق مسکن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد)، کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال نباشد.» الحاق می‌شود»./جی پلاس

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید. در ادامه به بررسی آخرین اخباری که خبرگزاری ها درباره حقوق بازنشستگان مطرح کردند را جمع آوری کردیم.

زمان دقیق واریز حقوق شهریور ۱۴۰۲ بازنشستگان چه روزی است؟

تاریخ و زمان دقیق واریز حقوق شهریور ماه ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است ولی طبق ماه‌های پیش از روز ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به ترتیب حروف الفبا در روزهای مشخص شده جدول زیر واریز خواهد شد:

احتمالا پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان کشوری و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از روز سه شنبه بیست و یکم شهریور ماه آغاز می شود و حقوق این گروه بر اساس حروف الفبا تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه واریز خواهد شد.

جدول تاریخ واریز حقوق شهریور ۱۴۰۲

نام حرف تاریخ پرداخت بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

آ – الف ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ ط ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

حروف (ب) تا (ش) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ظ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

حروف (ص) تا (ی) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۶/۲۳ خ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ب ۱۴۰۲/۰۶/۲۴ گ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

پ ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ ل ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ت ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ و ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ث ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ ه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

چ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ غ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ج ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ی ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ژ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ذ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ص ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ک ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ض ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ د ۱۴۰۲/۰۶/۳۰

ز ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ش ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

ف ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ع ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

ح ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ن ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

ق ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ م ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

س ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ بنیاد شهید ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

ر ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ همکاران بازنشسته ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

بانک ملی ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

بانک ملت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

بانک تجارت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

پست بانک ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

بانک سپه ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

بانک کشاورزی ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

نامه معاون رئیسی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

ایلنا نوشت: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۵/۱۸ به پیشنهاد شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۲/۵۳۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصلاحیه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را تصویب کرد.

براساس نامه‌ی محمد مخبر که امروز ابلاغ شده «در تصویب نامه شماره ۶۴۴۶۸ ت ۶۱۴۶۶ه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۷، بعد از عبارت «قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴» عبارت «و ماده (۹۶) قانون مذکور، به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب بیست و هفت درصد (۲۷٪) افزایش مبلغ مستمری و مزایای جنبی (کمک به تأمین معیشت، حق مسکن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد)، کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال نباشد.» الحاق می‌شود».

به این ترتیب، مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نباید کمتر از کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناهید IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    ۲۵ درصد همسان سازی تکلیفش چی شد
  • علیرضا محزون IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام 25درصد متناسب سازی قرار بود اجرایی بشه چی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید