در برخی رسانه‌ها در مورد حذف تعدادی از رشته‌های «دانشگاه هنر تهران» در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطالبی منتشر شد.

حذف برخی رشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

شب گذشته در برخی رسانه‌ها در مورد حذف تعدادی از رشته‌های «دانشگاه هنر تهران» در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطالبی منتشر شد که واکنش هایی نیز به دنبال داشت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این موضوع را از وزارت علوم پیگیری شد. سخنگوی این وزارتخانه با رد این مسئله، توضیح داد: معمولا در مسیر انتخاب کدرشته‌ها از دانشگاه و بررسی در دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم و در نهایت ارسال به سازمان سنجش آموزش کشور برای درج در دفترچه انتخاب رشته، برخی کدرشته‌ها ممکن است از قلم بیفتند و برخی نیز ممکن است برای درج در دفترچه دیر اعلام شوند.

علی شمسی پور افزود: به همین دلیل همیشه یک زمان برای اصلاحیه دفترچه‌ها به سازمان سنجش آموزش کشور داده می‌شود که رشته‌ها را با دانشگاه‌های مربوطه چک و اشکالات را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری امسال نیز اصلاحاتی دارد و اکنون در زمان اصلاح دفترچه هستیم که در نهایت در اصلاحیه، رشته‌های ازقلم‌افتاده هنر به فهرست اضافه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه با رقابت یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر (۳۹ درصد) مرد بودند.

نتیجه اولیه نوبت دوم آزمون سراسری جمعه شب ۲۰ مرداد و کارنامه و رتبه‌های داوطلبان نیز جمعه ۲۷ مرداد اعلام شد. رتبه‌های برتر نیز چهارشنبه (۲۵ مرداد) اعلام شدند.

حال نوبت به انتخاب رشته رسیده است؛ انتخاب رشته داوطلبان مجاز، از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از فردا (سه‌شنبه ۳۱ مرداد) آغاز می‌شود و تا شنبه آینده (چهارم شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید