امسال «متد چکاد» با حضور سوپروایزر ارزیابی شناختی متد چکاد، دکتر محمد پارسا اسعدی، متخصص علوم اعصاب گام مهمی در عرصه ی روانشناسی آموزشی برداشت و آن هم افزودن ارزیابی شناختی بر پایه QEEG (نقشه مغزی) به مراحل انتخاب رشته است.

متد چکاد، انتخاب رشته بر پایه عصب روانشناسی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی، محمدرضا حقدوست به بهانه‌ی اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۲ و انتخاب رشته گفت: متد چکاد یک رویکرد علمی نوین در روانشناسی آموزشی و مشاوره تحصیلی است که شکاف بین روانشناسی و مشاوره تحصیلی را پر میکند و بر پایه مبانی عصب روانشناسی الگوریتم مداخلات بالینی یک مشاور تحصیلی را با پروتکل های معین مشخص می کند. هدف متد چکاد این است تا با بهبود عملکرد مغز و در نظر گرفتن مسائل روانی و شناختی، دانش آموزانی محقق و اندیشمند و پرسشگر تربیت کند.
امسال «متد چکاد» با حمایت موسسه روانشناسی و توانبخشی سیمرغ شفابخش نریمان، باشگاه جستارهای روانشناسی و موسسه سلامت روان هامون با حضور سوپروایزر ارزیابی شناختی متد چکاد، دکتر محمد پارسا اسعدی، متخصص علوم اعصاب از دانشگاه UBC کانادا گام مهمی در عرصه ی روانشناسی آموزشی کشور برداشت و آن هم افزودن ارزیابی شناختی بر پایه QEEG (نقشه مغزی) به مراحل انتخاب رشته است. باید در نظر بگیریم بدون یک ارزیابی دقیق روانی و شناختی، بیشتر اتفاق رشته است تا انتخاب رشته!
توجه، تمرکز، حافظه، استدلال و... همگی عوامل شناختی محسوب می شوند و نیاز به ارزیابی دقیق دارند. همچنین بسیاری از استعدادهای ما، جنبۀ زیستی داشته و بازنمود آن ها در امواج مغزی بیانگر ظرفیت های مختلف مغز در مواجهه با امور مختلف است. شناسایی این ظرفیت ها، ارتقای آن ها و تقویت نقاط ضعف می تواند تضمین یک آیندۀ روشن باشد.

رونمایی از متد چکاد، انتخاب رشته بر پایه عصب روانشناسی


شرایط خانوادگی، سوابق درمانی، محیط تربیتی، جهان بینی، فلسفه شخصی، احساس پوچی، روابط عاطفی، اعتیاد، تروماهای گذشته و... همه در فرایند یک انتخاب درست موثر هستند و ارزیابی اولیه و مصاحبه بالینی می تواند تا حدودی دید واضح تری از اکنون برای ساختن آینده ایجاد نماید.
دو عامل حلقۀ مفقود انتخاب رشته هستند: اول مصاحبه بالینی و شرح حال روانی اجتماعی از دانش آموز و دوم ارزیابی شناختی! بدون این دو دسته اطلاعات تخصصی هرگز نمی توانیم یک انتخاب رشته موفق داشته باشیم. انتخاب رشته صرفا به پر کردن لیستی بلند بالا از رغبت ها و علایق و آرزوهای خاک خوردۀ خانواده هایی که هزینه های بسیاری برای قبولی فرزندشان پرداخت کرده اند، نیست! اینکه انتخاب رشته بدون سوگیری و استاندارد باشد، مستلزم این است که دانش آموز اولا مفهوم «انتخاب» را بفهمد.
در این طرح علمی دکتر مجید ابراهیمپور بعنوان ناظر علمی، دکتر علی پیمانی تحلیلگر نتایج کنکور، دکتر ملیحه لوطی باشیان متخصص علوم اعصاب شناختی و مهفام امرانی بعنوان مشاور تحصیلی حضور دارند.

رونمایی از متد چکاد، انتخاب رشته بر پایه عصب روانشناسی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید