مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا از حملات هکرهای چینی علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده خبر داد.

حملات هکرهای چینی علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، شبکه خبری ان بی سی نیوز در مطلبی نوشت: جن ایسترلی تاکتیک های چین در بخش سایبری را متفاوت از سایر کشورها دانست و هشدار داد هکرهای چینی خود را برای انجام حملات سایبری مخرب علیه زیرساخت های حیاتی ایالات متحده آماده می کنند.

مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا دیروز شنبه در کنفرانس Def Con (گردهمایی هکرهای جهان) در لاس وگاس اظهار کرد: امیدوارم مردم هشدار ما را نسبت به ظرفیت های بسیار عظیم چین به منظور حمله به زیرساخت های حیاتی ما در صورت بروز جنگ در تایوان جدی بگیرند.

پیش از هشدارهای این مقام ارشد سایبری، گروهی دیگر از کارشناسان هم نسبت به این دست حملات از سوی چین علیه زیرساخت های ایالات متحده هشدار داده بودند. مایکروسافت از جمله نخستین شرکت هایی بود که در ماه می (اردیبهشت) نسبت به بروز چنین حملاتی هشدار داد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی نیز در جدیدترین ارزیابی تهدیدات سالانه خود که در ماه فوریه (بهمن و اسفند) منتشر شد، گفت: چین به طور قطع قادر به انجام حملات سایبری است که می‌تواند خدمات زیرساختی حیاتی در ایالات متحده، از جمله خطوط لوله نفت و گاز و سیستم ریلی را مختل سازد.

روزنامه نیویورک تایمز هم ماه گذشته گزارش داده بود که ایالات متحده فعالانه تر از قبل به دنبال هکرهای چینی مترصد حمله به زیرساخت های حیاتی آمریکا عمل می کند.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: بی شک چین در صورت وقوع جنگ در تایوان، انجام عملیات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی و دارایی‌های نظامی آمریکا در سرتاسر جهان را به عنوان یکی از گزینه های نخست در نظر خواهد داشت.

از همین رو، دیوید پکاسک مدیر اداره امنیت حمل و نقل که بر امنیت خطوط لوله، بنادر، راه‌آهن و هوانوردی آمریکا نظارت دارد، روز گذشته در همین کنفرانس تاکید کرد که اپراتورهای زیرساخت های حیاتی ایالات متحده باید به سرعت برای چنین حملات سایبری آماده باشند تا غافلگیر نشوند.

وی افزود: زمان اندک است و ما باید خیلی خیلی سریع حرکت کنیم. ما اکنون باید آماده باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید