مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: به مردم ایران توصیه می‌کنم وارد عرصه انتخابات شوند. هنگامی که ملت ایران و گروه های مختلف در مجلس کرسی داشته باشند، آن زمان شاهد یک مجلس تاثیر گذار خواهیم بود.

مرعشی: روحانی باید استعفا می‌داد / به مردم ایران توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در برنامه تلویزیونی جهان آرا با اشاره به انتخابات سال جاری گفت: در بحث انتخابات کاهش مشارکت یک فرآیند است و بالاخره مردم وقتی دست به انتخاب می زنند انتظار دارند که پاسخ مناسبی نسبت به رأیی که داده اند دریافت کنند.

وی افزود: در سال های اخیر مردم با آرای شان پاسخ مناسبی از انتخابات هایشان دریافت نکردند.

مرعشی در ادامه گفت: اتفاقی که در انتخابات می افتد، بعضی از محدودیت هایی‌ است که شورای نگهبان ایجاد می کند و ما در بعضی انتخابات ها با نیروهای رده دوم و سوم خود وارد فضای انتخابات می شویم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: سیاست یک پدیده پویاست و مردم با یک امیدی به یک لیستی رای دادند و در انتخابات ۹۶ چهار میلیون به آرای آقای روحانی افزوده شد، اما نتیجه مناسبی دریافت نکردند.

مرعشی تصریح کرد: یک واقعیت بسیار تلخی در ایران وجود دارد و آن هم این است که منتخب مردم بعد از انتخاب غیر از سه چهار ماه اول که پرشور جلو می رفت یک مرتبه بی انگیزه می شد و آقای روحانی دقیقا این گونه بود مسیر حرکتی و عملکردش.

وی در ادامه گفت: اکثر مردم فکر می کنند حزب یعنی نهادی که بیاید لیست انتخاباتی بدهد در صورتی که حزب اساسش این است که باید برنامه ها و سیاست های درست را مطالبه کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: بنده به شما می گویم از نظر بنده محرز نیست آیا جمهوری اسلامی تک حزبی است یا چند حزبی است؟

مرعشی در ادامه گفت: به عنوان مثال بنده به احدی از افراد تشکیلاتم نمی توانم بگویم در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: در قضیه سال ۹۶ و ۹۸ یک اتفاق مهم افتاد و آقای روحانی نتوانست از مهم ترین دست آوردش دفاع کند و آقای روحانی باید استعفا می کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: تحولات سیاسی در آن سال ها طوری جلو رفت که بعد از انتخاب دهم مجلس و دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی مردم از کارکرد این دو نهاد راضی نشدند و این دو نهاد نتواستند به خوبی به خواسته های مردم عمل کنند.

مرعشی افزود: زمانی تکرار می کنم آقای خاتمی اثر گذار است که مردم پای کار باشند، چون انتخاب های قبلی به نتیجه درستی نرسیده است، دیگر این گونه صحبت ها تاثیری ندارد.

وی افزود: من شخصاً فکر می کنم برای ایران زمان یک نحله فکری جدید سیاسی فرا رسیده با ویژگی این که با مشکلات مردم بتواند صادقانه رفتار کند.

مرعشی در ادامه گفت: ما ایرانی ها از اصول گرا و اصلاح طلب و هر نحله فکری سیاسی همه در یک کشتی هستیم و اگر هر تغییراتی در ایران صورت بگیرد ما سرنشینان یک کشتی هستیم.

وی افزود:  در سال ۹۸ برای بحث بنزین آقای جهانگیری یک جلسه ای بنده را دعوت کرد آن هم در دو ماه قبل از آن تصمیم و بنده تنها کسی بودم که با هر نوع گرانی بنزین مخالف بودم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: بنده در آن جلسه گفتم؛ این مردم به اندازه کافی در فشار اقتصادی قرار گرفتند و شوک جدید نباید ایجاد کرد و به نظر بنده باید مقدمات بیشتری برای آن تصمیم صورت می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در سال ۹۸ قادر بود در جلسه ای که به نیویورک رفت و مسئولین اروپایی ترامپ را قانع کرده بودند که با آقای روحانی سلام علیکم کنند، تحریم های ایران رفع کند.

مرعشی افزود: در آن ماجرا دو رهبر اروپایی رفتند در سازمان ملل که بتوانند بین آقای روحانی و ترامپ وساطت کنند، و گفتند که ما تضمین می دهیم که تحریم های ایران رفع بشود.

وی یادآور شد: هیچ توافقی نمی تواند حقوق ملت ها را کم رنگ کند و همه توافق ها در صورت قطع و ادامه رابطه پروتوکل دارند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: من به عنوان یک ایرانی می گویم چرا باید در دستگاه دیپلماسی، کشورهای بسیار کوچک باید واسطه ما باشند؟

مرعشی در ادامه گفت: اگر واقعا جمهوری اسلامی دنبال مشارکت حداکثری مردم است، باید چهار ماه آینده دوباره ثبت نام انتخابات را فراهم کند.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی می خواهد معضل مشارکت را حل کند باید فضا را به نحوی فراهم کند که همه گروه ها در انتخابات نماینده داشته باشند.

مرعشی در ادامه گفت: من به ملت ایران توصیه می کنم وارد انتخابات شوند تا پایداری ها را به حداقل برسانند. ملت ایران نباید بنشینند پایداری برای مجلس رئیس تعیین کند و به نظر بنده باید یک سری اصلاحاتی صورت بگیرد تا مردم پای صندوق های رای بیایند.

مرعشی در ادامه با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: سلاح ورزی منتخب بازرگانان است و الان هم عضو کارگزاران نیست و الان هم که اگر سلاح ورزی برود یک سلاح ورزی دیگر می آید چون اکثر اتاق بازرگانی دست هم فکران ماست.

وی در ادامه گفت: من تاکیدی داشتم همیشه در بحث مربوط به ملت ایران، چرا که احساس می کنم یک مقدار بخاطر شعبه شعبه شده است کشور و گروه های مختلف فکری و این حالت برای کشور مخاطره آمیز است

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت متکثر است و ما باید درک کنیم که همه گروه ها وقتی با هم جمع شوند می شوند ملت ایران به معنای واقعی معنای ملت پیدا می کند.

مرعشی در ادامه گفت: زمانی که ملت  ایران و گروه های مختلف و بالای ۷۰ درصد جامعه  در مجلس کرسی داشته باشند، آن زمان شاهد یک مجلس تاثیر گذار خواهیم بود.

وی افزود: انتخابات می تواند به سمتی برود که نمایندگان طیف های گوناگون در مجلس وجود داشته باشند و این چنین است که ملت می توانند همراه نظام باشند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان از زاویه منافع کلی نظام به انتخابات نگاه کند و تصمیم گیری کند، آن وقت ما شاهد یک انتخابات پرشور و مجلسی تاثیر گذار خواهیم بود.

مرعشی در پایان با اشاره به وقایع سال ۷۵ در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آن زمان در سال ۷۵ اشتباه می کردیم در رابطه با مادام العمر بودن ریاست جمهوری و بنده این اشتباه خودم را قبول دارم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید