یک مشاور نظامی سابق عراقی از خواست آمریکا برای انحلال گروه شبه نظامی حشد شعبی خبر داد.

واکنش عراق به درخواست آمریکایی‌ها برای انحلال «حشد شعبی»

به گزارش سلام، آن طور که ایسنا نوشت، صفاء الاعسم، مشاور نظامی سابق عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: هیات نظامی عراقی با مجوز محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جریان سفر به واشنگتن درباره تمامی پرونده‌های امنیتی گفت‌وگو کرد.

وی افزود: مذاکرات با واشنگتن شامل تجهیز نیروهای عراق به تسلیحات، آموزش، پشتیبانی و پرونده‌های دیگر و همچنین حضور مبهم آمریکا در عراق و عدم اطلاع بغداد از تعداد سربازان آمریکایی و مناطق استقرار آنها بود.

الاعسم در این باره تصریح کرد: هیات عراق از صحبت درباره درخواست آمریکا برای انحلال حشد شعبی یا پایان دادن به وظایف امنیتی آن در مناطق مختلف از خاک عراق خودداری کرد، چراکه این موضوع جزو پرونده‌های داخلی عراق است.

وی همچنین اعلام کرد: مذاکرات میان دو طرف راه را برای سفر آتی محمد شیاع السودانی به منظور تکمیل این مذاکرات هموار می‌کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دوشنبه ۱۶ مرداد اعلام کرد که هیئتی از وزارت دفاع عراق به ریاست ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع سفر خود به ایالات متحده آمریکا را آغاز کرده است و این هیئت درخصوص آینده روابط میان عراق و ائتلاف بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارتخانه‌های دفاع عراق و آمریکا پس از دو روز مذاکره، در بیانیه امنیتی مشترک از توافق درباره عملیاتی جدید جدا از فعالیت‌های ائتلاف بین‌المللی برای آنچه «تقویت توان نیروهای امنیت داخلی عراق» خوانده شده، خبر دادند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید