۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 55456288

کمبود مدارس ایرانی در خارج از کشور، به‌ویژه در شهرهایی مانند استانبول که جمعیت ایرانی زیادی دارند، یکی از مسائلی است که ممکن است برای ایرانیان مقیم این شهرها دغدغه بار باشد.

مدرسه ایرانی در استانبول

این مسئله می‌تواند برای دانش‌آموزان ایرانی که به‌تازگی به استانبول مهاجرت کرده‌اند، مشکل‌ساز شود و به دلیل عدم وجود مدرسه ایرانی در استانبول، آن‌ها مجبور به حضور در مدارس محلی باشند که پر واضح است زبان و فرهنگ متفاوتی دارند.

به‌عنوان یک راه‌حل، برخی از ایرانیان مقیم استانبول به دلیل این کمبود، مدارس خصوصی ایرانی را تأسیس کرده‌اند که به دانش‌آموزان ایرانی کمک می‌کند تا در محیطی شبیه به مدرسه ایرانی تحصیل کنند. همچنین، برخی از انجمن‌های ایرانی در استانبول نیز تلاش می‌کنند تا با همکاری مقامات محلی، مدارس ایرانی را در این شهر تأسیس کنند.

این در حالی است که راهکار بهتری نیز وجود دارد که استفاده از مراکزی است که مدارس آموزش از راه دور را برای ایرانی‌های مقیم استانبول راه‌اندازی کرده‌اند؛ بنابراین دغدغه نبود مدرسه ایرانی در استانبول با این روش به طرز قابل‌توجهی برطرف شده است که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

ویژگی‌های مدرسه ایرانی آموزش از راه دور در استانبول

 مدرسه ایرانی در استانبول که بر پایه آموزش از راه دور است به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند برخی مزایا و بهره‌ وری‌هایی را برای دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی فراهم نماید. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • امکان دسترسی به منابع آموزشی کلاس از راه دور

 در مدرسه آموزش از راه دور، دانش‌آموزان به‌راحتی می‌توانند به منابع آموزشی دلخواه دسترسی پیدا کنند و با استفاده از این منابع به یادگیری بهتر و افزایش دانش خود بپردازند. گفتنی است که مدارس حضوری در استانبول تنها امکان یادگیری دروس در لحظه را فراهم می‌کنند؛ اما مدارس آموزش از راه دور در هر زمان به کمک دانش‌آموزان خواهد آمد.

  • امکان انجام تمرینات و فعالیت‌های آموزشی

 در مدرسه آموزش از راه دور، دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی تمرینات و فعالیت‌های آموزشی را حتی به شکل آنلاین را انجام دهند و به این صورت، در آموزش و یادگیری خود پیشرفت کنند.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه

 با استفاده از مدرسه ایرانی در استانبول که به‌ صورت آموزش از راه دور است، دانش‌آموزان می‌توانند زمان و هزینه زیادی را در مسیر رفت‌وآمد به مدارس حضوری صرفه‌جویی کنند. این موضوع حتی برای خانواده‌ها نیز دارای اهمیت است و نگرانی‌شان در زمان رفت ‌وآمد فرزندشان از منزل به مدرسه و بالعکس کاهش می‌یابد.

  • امکان دسترسی به معلمان با تخصص‌های مختلف

 در مدرسه آموزش از راه دور، دانش‌آموزان می‌توانند به معلمان با تخصص‌های مختلف دسترسی پیدا کنند و به‌راحتی از تجربیات و دانش آن‌ها بهره ببرند. این مهم به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود و طبیعتاً یک مزیت فوق‌العاده عالی‌نسبت به مدارس حضوری در استانبول است.

  • امکان یادگیری به ‌صورت خودآموز

 از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از مدرسه ایرانی در استانبول که به شکل آموزش از راه دور برگزار می‌شود، این است که دانش‌آموزان می‌توانند به‌ صورت خودآموز به یادگیری درس‌ها ادامه دهند و بدون وابستگی به ساعات مشخص مدارس حضوری، به دنبال افزایش دانش خود باشند.

 به‌طورکلی، مدارس آموزش از راه دور استانبول به دلیل امکاناتی که دارند، می‌توانند در آموزش بهتر باشند و بهره‌وری بیشتر برای دانش‌آموزان داشته باشند.

مدرسه ایرانی در استانبول

دغدغه‌های والدین در انتخاب مدرسه غیرحضوری در استانبول

 انتخاب یک مدرسه آموزش از راه دور در استانبول دغدغه‌های خاص خود را دارد و خانواده‌ها قبل از هر گونه اقدام باید به بررسی موارد مختلف بپردازند. به ‌طورکلی از موارد زیر به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها در زمان انتخاب مدرسه ایرانی در استانبول یاد می‌شود:

  • کیفیت آموزش

 والدین ممکن است نگران کیفیت آموزش دانش‌آموزان خود در مدارس غیرحضوری باشند. برای رفع این دغدغه، می‌توانند از نظرات دیگر والدین و دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، استفاده کنند. در واقع تنها با درنظرگرفتن این موارد است که امکان انتخاب بهترین مدرسه آموزش از راه دور وجود دارد.

  • امکانات و تجهیزات

 والدین ممکن است نگران این باشند که مدارس غیرحضوری امکانات و تجهیزات کافی را برای آموزش به دانش‌آموزان فراهم نکرده باشند. برای رفع این دغدغه، والدین می‌توانند با مدارس تماس بگیرند و اطمینان حاصل کنند که تجهیزات و امکانات لازم برای آموزش به دانش‌آموزان در این مدارس وجود دارد.

  • امنیت آموزشی

 والدین ممکن است نگران امنیت دانش‌آموزان خود در محیط آموزشی غیرحضوری باشند. برای رفع این دغدغه، والدین می‌توانند به دنبال مدارسی با سیاست‌های مناسب امنیتی برای حفظ امنیت و رعایت حریم خصوصی دانش‌آموزان خود باشند.

  • ارتباط با معلمان و مدیران

 والدین ممکن است به دلیل عدم وجود ارتباط مستقیم با مدرسه و معلمان، نگران باشند که نتوانند به‌درستی پیگیری‌های لازم را انجام دهند. برای رفع این دغدغه، والدین می‌توانند با معلمان و مدیران مدارس تماس بگیرند و با آن‌ها درباره روش‌های ارتباطی مانند تماس تلفنی، پیامک و ایمیل صحبت کنند.

 به‌طورکلی، والدین ممکن است در انتخاب مدرسه ایرانی در استانبول با دغدغه‌هایی برای آموزش دانش‌آموزان خود مواجه شوند. بااین‌حال، باتوجه‌به دریافت اطلاعات و مشاوره‌های لازم، می‌توانند مدرسه مناسبی را انتخاب کنند و برای دانش‌آموزان خود یک فرایند آموزشی مؤثر و کارآمد فراهم کنند.

 حال ممکن است با این سؤال روبرو شده باشید که آیا مدرسه‌ای در استانبول وجود دارد که همه ویژگی‌های عنوان شده را دارا باشد که در پاسخ باید عرض کنیم؛ مدرسه اینترنتی ثمین از جمله مدارس مجازی یا غیرحضوری در استانبول است که با استفاده از امکانات و معلمان حرفه‌ای به‌خوبی توانسته است به نگرانی‌های والدینی که قصد مهاجرت به استانبول را دارند، پایان دهد.

مدرسه ایرانی در استانبول

مدرسه آموزش از راه دور ثمین، بهترین مدرسه ایرانی در استانبول

 مهاجرت‌کردن همیشه با تغییرات گسترده همراه است؛ اما در مبحث انتخاب یک مدرسه مناسب برای فرزندان از حساسیت بیشتری برخوردار است. اگر در حال حاضر قصد مهاجرت به استانبول را دارید؛ اما نگران درس و تحصیل فرزندانتان هستید، باید عرض کنیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چرا که مدرسه اینترنتی ثمین با ویژگی‌هایی که در این مقاله عنوان کردیم توانسته است بهترین آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم نماید و باتوجه‌به اینکه در کنار کیفیت تدریس دارای مجوزهای لازم از وزارت آموزش ‌وپرورش است، لذا جای هیچ موردی برای نگرانی والدین وجود ندارد. به‌طورکلی برای اینکه بتوانید از این مرکز حرفه‌ای در قالب بهترین مدرسه ایرانی در استانبول استفاده کنید کافی است با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مدیران این مجموعه در تماس باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید