۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
کد خبر: 55455916

شهر بدون چراغ قرمز یا همان شهر پاوه، یکی از خاص ترین شهر های ایران می باشد که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت.

شهر بدون چراغ قرمز

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر بدون چراغ قرمز یکی از خاص ترین القابی می باشد که به یکی از شهر های شناخته شده ی ایران تعلق دارد. شهر پاوه یکی از شهر های مشهور و استراتژیک کشور است که در دوره های مختلف تاریخی، شاهد حوادث گوناگونی بوده است. این شهر تاریخی دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعدد و مختلفی نیز می باشد. از مهم ترین ویژگی ها و نکات مهم و مرتبط با شهر پاوه می توان به عدم وجود چراغ قرمز درون این شهر اشاره کرد. نبود چراغ راهنمایی و رانندگی درون این شهر سبب شده است که امروزه از این پاوه با نام شهر بدون چراغ قرمز یاد شود. ما در این مقاله علت نام گذاری شهر پاوه با لقب فوق را بررسی کرده و تعدادی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری این نقطه از ایران را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا به پاوه، شهر بدون چراغ قرمز گفته می شود :

همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد در شهر پاوه هیچگونه چراغ قرمزی وجود نداشته و مردم بومی این شهر بدون امکانات فوق از تقاطع ها عبور می کنند. علت اصلی نبودن چراغ قرمز در شهر پاوه، همواره نبودن سطح خیابان ها و تقاطع های این شهر می باشد. همواره نبودن سطح خیابان و تقاطع سبب می شود که رانندگان دید مناسبی نسبت به چراغ قرمز نداشته باشند. به عبارت بهتر ناهمواری بسیار زیاد در خیابان های شهر پاوه،‌ سبب از بین رفتن کارایی چراغ قرمز در این شهر شده است. به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی موجود در این شهر، هیچ اقدامی در زمینه نصب این چراغ ها در پاوه نکرده است. وجود عوامل فوق سبب شده است که امروزه از شهر پاوه با نام شهر بدون چراغ قرمز یاد شود.

بررسی جاذبه های توریستی و گردشگری شهر بدون چراغ قرمز :

بعد از معرفی شهر پاوه تحت عنوان شهر بدون چراغ قرمز و بررسی دلایل این نامگذاری، نوبت به معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر زیبا می شود. در ادامه این مقاله شما را با تعدادی از مشهور ترین و برترین جاهای دیدنی پاوه و ویژگی های آنها آشنا خواهیم کرد.

سد داریان :

سد داریان یکی از مشهور ترین سد های نزدیک به شهر پاوه و شهر نودشه می باشد که بر روی رودخانه ی شناخته شده ی سیروان بنا نهاده شده است. این سد بزرگ و زیبا در نزدیکی روستا داریان قرار گرفته است. به همین دلیل از این سد خاکی وسیع به عنوان سد داریان یاد می شود.  سد داریان در سال های اخیر به یکی از مشهور ترین جاذبه های طبیعی – تفریحی اطراف پاوه تبدیل شده است که نظر بسیاری از توریستان را به خود جلب کرده است. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر پاوه، حتما به سراغ بازدید از سد خاکی داریان بروید و تجربه بازدید از این مکان بی نظیر را از دست ندهید.

شهر بدون چراغ قرمز

شهر بدون چراغ قرمز

آرامگاه سلطان اسحاق :

آرامگاه سلطان اسحاق یکی دیگر از جاذبه های توریستی و گردشگری شهر پاوه می باشد. آرامگاه سلطان اسحاق با نام سحاک سلطان نیز شناخته می شود. این جاذبه توریستی – مذهبی در جاده پاوه و نودشه قرار گرفته است. برای بازدید از آرامگاه فوق می توانید به روستای نیسانه مراجعه کرده و سپس به سراغ بازدید از آرامگاه سلطان اسحاق بروید. روستای نیسانه جزو روستاهایی می باشد که در حاشیه ساحلی رودخانه سیروان قرار گرفته است. به همین دلیل شما می توانید علاوه بر آرامگاه سلطان اسحاق، جاذبه های طبیعی متعدد دیگری را نیز در حاشیه این رودخانه مشاهده فرمایید.

روستای خانقاه :

روستای خانقاه یکی از مشهور ترین روستا های شهر پاوه می باشد. این روستای زیبا و توریستی دارای بافت روستایی بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. به طوری که مشابه این روستای سرسبز و توریستی را به ندرت در ایران مشاهده خواهید نمود. روستای خانقاه در فاصله ۲ کیلومتری از شهر پاوه و روبروی کوه آتشگاه قرار گرفته است. این روستا از هر ۴ طرف توسط درختان باغی بسیار زیبا محصور شده است. قدمت روستای خانقاه پاوه به دوران حکومت ساسانیان باز می گردد. به طوری که بررسی های انجام شده نشان میدهند که روستای خانقاه در زمان حکومت یزدگرد سوم ساسانی بنا نهاده شده است. از مهم ترین ویژگی های این روستای زیبا و خاص می توان به معماری پلکانی، آب و هوای مطبوع، چشم انداز های طبیعی بی شمار، بافت سنتی روستایی و ... اشاره کرد.

شهر بدون چراغ قرمز

شهر بدون چراغ قرمز

دقت داشته باشید که جاذبه های توریستی و تفریحی شهر بدون چراغ قرمز به موارد فوق خلاصه نشده و شما می توانید جاذبه های توریستی متعددی را درون شهر پاوه مشاهده فرمایید. از مهم ترین جاذبه های باقی مانده در این شهر می توان به آبشار دریبر، روستای شمشیر، آبشار نودشه، آبشار شیلماو . ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که هر یک از موارد فوق دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه شهر بدون چراغ قرمز ( پاوه ) به دست آورده باشید و از آن ها در زمان سفر به این نقطه از ایران استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید