۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 55455911

برای اینکه بتوانید بهترین فصل سفر به کویر را بشناسید باید به تجربیات افراد مختلف و کویر نوردان توجه نمایید.

بهترین فصل سفر به کویر

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر اهل کویر گردی هستید، حتما می‌دانید که بهترین فصل سفر به کویر چه موقع است. همانطور که میدانید کویرها از جمله مکان‌هایی هستند که به سبب برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص، آب و هوای متفاوتی را نسبت به مناطق دیگر در بر دارند. این مکان‌ها از شرایط آب و هوایی گرم و خشکی برخوردار هستند که همین امر سبب شده است که شاهد یک طبیعت خاص و منحصر به فرد باشیم. اغلب افرادی که به کویر نوردی علاقه‌مند هستند فصل‌هایی را برای گردشگری در این مناطق انتخاب می‌کنند که گرما آنها را آزار ندهد.

 همانطور که انتخاب فصل سرما برای بازدید از آبشارها نامناسب و حتی خطرناک به شمار می‌رود، بازدید از کویرها نیز در فصل تابستان بسی دشوار و حتی خطرناک نیز خواهد بود. لذا در نظر گرفتن فصل مناسب برای یک گردشگری به یاد ماندنی و خاطره انگیز، بسی موثر و ایده‌آل خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین فصل را شناخته و برای کویر گردی اقدام نمایید، باید از مشاوره‌های دقیق و حرفه‌ای استفاده کنید.

انتخاب بهترین فصل سفر به کویر:

آیا می‌دانید بهترین فصل سفر به کویر کدام فصل است؟ قطعا نمی‌توان گفت که یک فصل بهترین فصل و فصل دیگر بدترین فصل برای گردشگری در کویر، هستند. نظر افرادی که به کویر نوردی علاقمند هستند در این زمینه، کمی متفاوت است. بنابراین تجربه‌ی شخصی افراد در این زمینه، بسیار موثر تلقی می‌گردد. در صورتی که بخواهید به صورت عاقلانه انتخابی هوشمندانه را تجربه کنید، باید به عوامل مهمی توجه نمایید. در نظر داشته باشید که تجربه و تخصص در این زمینه، بسی مهم خواهد بود. بنابراین افرادی که در زمینه‌ی کویر نوردی آماتور هستند، با دقت بیشتری باید زمان مناسب برای کویر نوردی را انتخاب کنند.

قبل از هر چیز باید هدف اصلی خود را از سفر به کویر مشخص کنید. در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل اقدام به انتخاب زمان مناسب برای سفر، نمایید. در صورتی که طرفدار بازدید از آسمان شب در کویر هستید، باید به نحوی به کویر مراجعه نمایید که در هنگام غروب آفتاب به محل اسکان خود رسیده باشید. در این صورت می‌توانید شاهد یک منظره‌ی تکرار نشدنی و خارق العاده باشید. در ادامه به بررسی فصل‌های مناسب برای بازدید از کویر، اشاره خواهیم کرد.

سفر به کویر

فصل تابستان برای کویر نوردی

فصل تابستان برای کویرگردی:

قطعا فصل تابستان بهترین فصل برای مراجعه به نقاط گردشگری، شناخته شده است. حال این سوال پیش می‌آید که آیا فصل تابستان بهترین فصل سفر به کویر است؟! فصل تابستان یکی از گرم‌ترین فصل‌ها در سال است. قطعا این فصل، گزینه‌ی مناسبی برای بازدید از نقاط گردشگری و دیدنی‌های مختلف در سراسر کشور، به شمار می‌رود. توجه به افزایش میزان نیاز گردشگران به منابع آبی در این فصل بسی حائز اهمیت خواهد بود. کویرهای ایران به جهت محصور شدن توسط رشته کوه‌های مختلفی مانند: زاگرس و البرز و وجود ناهمواری‌های شرقی و بسیاری از موارد دیگر، از منابع آبی و رطوبت، دور هستند. این عامل در کنار عوامل دیگری مانند عرض جغرافیایی و تابش مستقیم خورشید، سبب می‌شود که کویرها در فصل تابستان (و بسیاری از فصل‌های دیگر) از هوای گرم و خشکی برخوردار باشند. اختلاف دمای شب و روز در کویرها می تواند سبب بروز خشکی نیز گردد. بنابراین سفر به کویر در فصل تابستان شاید با بحث و گفتگوی زیادی از سوی گردشگران، مواجه باشد.

 در کنار موارد ذکر شده برای عدم مراجعه به کویر در فصل تابستان، بد نیست بدانید که: (آسمان کویری شب در این فصل، زیبایی خیره کننده و حیرت انگیزی را در بر دارد.) بسیاری از کویر نوردان و اختر شناسان، گرمای هوا و سختی راه را به جان میخرند تا بتوانند نظاره‌گر آسمان شب در دل کویر باشد.

فصل پاییز بهترین فصل سفر به کویر:

اگر بخواهیم به بهترین فصل سفر به کویر اشاره کنیم، قطعا می‌توان از فصل پاییز یاد کرد. با ورود به فصل سرما کم کم دمای هوا نیز کاهش یافته و شرایط بازدید از کویر نیز بسی مساعدتر خواهد شد. در فصل پاییز دمای هوا در کویر بسیار ایده آل و مطلوب می‌باشد. بنابراین بسیاری از کویر نوردان انتخاب این فصل را برای گردشگری در کویر بسیار هوشمندانه می‌پندارند. در این فصل به راحتی می‌توانید از مکان‌های مختلف کویر بازدید نموده و شاهد جذابیت فوق‌العاده‌ی آنها نیز باشید. این فصل به جهت برخورداری از شرایط جوی مساعد، بهره برداری از تفریحات کویر را نیز مهیا نموده است. بنابراین به راحتی می‌توانید با یک گردشگری ایده آل در کویر، از تفریحات هیجان انگیز آن نیز لذت ببرید.

سفر به کویر

فصل زمستان برای کویرنوردی

فصل بهار:

از دیگر فصل‌های مناسب برای سفر به کویر، فصل بهار است. در این فصل به واسطه‌ی تعطیلات عید، می‌توان شاهد افزایش میزان بازدید کنندگان از کویر بود. بنابراین اگر طرفدار شلوغی و ازدحام هستید، می‌توانید این فصل را برای گردشگری در کویر انتخاب کنید. در این فصل نیز دمای هوا از شرایط مساعد و مناسبی برخوردار است.

توجه داشته باشید که در ماه‌های آخر از فصل بهار، دمای کویر نیز شروع به افزایش می‌کند. بنابراین اگر طرفدار بازدید از کویر در فصل بهار هستید، بهتر است اوایل فصل را برای گردشگری در این مناطق، انتخاب نمایید.

بهترین فصل سفر به کویر، فصل زمستان:

در پاسخ به سوال: بهترین فصل سفر به کویر چه موقع است؟ می‌توان به فصل زمستان اشاره کرد. در این فصل نیز دمای هوا به شدت کاهش یافته و از این رو، دمای هوای کویر نیز کاهش خواهد یافت. بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند از تمامی نقاط مختلف در کویر (که از دمای بسیار زیادی در فصل‌های دیگر برخوردار هستند) بازدید نمایند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید