۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
کد خبر: 55455894

برای ثبت بهترین و خاطره انگیزترین تجربه سفر به کویر مرنجاب باید به انتخاب زمان مناسب برای بازدید، بسیار توجه کنید.

تجربه سفر به کویر مرنجاب

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا تجربه سفر به کویر مرنجاب را داشته‌اید؟! اگر بخواهیم به یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین کویرنوردی‌ها اشاره کنیم، می‌توان از گردشگری در کویر مرنجاب یاد کرد. اگر بخواهیم به یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در استان اصفهان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از این کویر یاد کرد. این کویر در منطقه شمالی از شهرستان آران و بیدگل واقع شده است. کویر مرنجاب با برخورداری از جذابیت فوق‌العاده و همچنین موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری شناخته شده که سالانه پذیرای بسیاری از توریست‌ها و گردشگران خواهد بود. در این منطقه علاوه بر بازدید از جاهای بکر و دست نیافتنی، می‌توان شاهد بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند نیز بود.

 بنابراین با انتخاب سفر به کویر مرنجاب، می‌توانید خاطرات فراموش نشدنی را از یک کویرگردی منحصر به فرد به ثبت برسانید. در این سفر هیجان انگیز می‌توانید از مناطق دیدنی و تاریخی نیز بازدید کنید که بسی خارق العاده و چشم نواز هستند. اغلب افرادی که به بیابان گردی علاقه‌مند هستند این کویر را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در کشور، می‌پندارند.

 بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب:

 برای اینکه بتوانید جذاب‌ترین و بی نظیرترین تجربه سفر به کویر مرنجاب را به ثبت برسانید باید این کویر را به بهترین نحو بشناسید. برای شناخت ایده آل و مناسب این کویر باید به موقعیت جغرافیایی، راه‌های دسترسی، جاذبه‌های گردشگری و مواردی از این قبیل توجه کنید. در ادامه به برخی از اطلاعات مهم برای این کویرنوردی هیجان انگیز اشاره خواهیم کرد:

 موقعیت جغرافیایی کویر مرنجاب:

 همانطور که ذکر شد یکی از مهمترین المان‌ها برای تجربه سفر به کویر مرنجاب توجه به موقعیت جغرافیایی این کویر می‌باشد. این کویر در استان اصفهان واقع شده است. برای اینکه بتوانید به این کویر دست یابید، باید به مبدا حرکت خود توجه نمایید. اصفهان، شهر کاشان، آران و بیدگل جاده مرنجاب آدرس دسترسی به این کویر منحصر به فرد می‌باشد.

 برای دسترسی به این کویر می‌توانید از شهرهای مختلف اقدام کنید. برای نمونه اگر مبدا شما تهران است، برای رسیدن به این کویر باید مسیری در حدود 270 کیلومتر را طی کنید. کوتاه بودن این مسیر محبوبیت آن را در بین گردشگران و علاقه‌مندان به کویر نوردی، دو چندان نموده است. فاصله این کویر تا آران و بیدگل برابر با 40 کیلومتر خواهد بود. برای رسیدن به این کویر می‌توانید از ماشین‌های معمولی نیز استفاده کنید اما گزینه‌ی مناسب برای تردد در کویر، استفاده از ماشین‌هایی مانند: آفرود است.

کویر مرنجاب

سفر به کویر

جاهای گردشگری و بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب:

برای اینکه بتوانید بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب را به ثبت برسانید، باید جاهای گردشگری این کویر را بشناسید. چشم انداز فوق العاده و فریبنده‌ی این کویر می‌تواند خاطرات هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از مهمترین دلایل برای محبوبیت کویر مرنجاب، برخورداری از جاذبه‌های بی نظیر و فوق العاده در آن است. شهرت این کویر اغلب به وجود جاهای دیدنی، اسرارآمیز و خارق العاده  در آن می‌باشد. از دیدنی‌های چشم نواز در این کویر می‌توان به:

  • تپه‌های شنی (از جذاب‌ترین تجربه سفر به کویر مرنجاب می‌توان به پیاده روی بر روی تپه‌های شنی اشاره کرد. در این کویر شاهد بسیاری از تپه‌های شنی، رمل‌ها و ... خواهید بود که پیاده روی بر روی آنها بسیار جذاب و دلنشین است.)
  • جزیره سرگردان (از جمله مرموزترین جاذبه‌های گردشگری در این کویر به شمار می‌رود که در دریاچه نمک مسیله واقع شده است. با دیدن این جزیره شما نیز مانند بسیاری از گردشگران دیگر، حیرت زده خواهید شد.)
  • دریاچه‌ها و تالاب‌ها (در این کویر شاهد بسیاری از تالاب‌ها خواهید بود که  بارش‌های فصلی منبع تغذیه آنها به شمار می‌روند. در این کویر می‌توانید شاهد بسیاری از دریاچه‌های مختلف نیز باشید که نمک از جمله اجزا تشکیل دهنده‌ی آنها، است.)
  • دریاچه نمک مسیله (این دریاچه از مساحتی برابر با 650 کیلومتر برخوردار است. این دریاچه در بیشتر فصل‌های سال، پوشیده از نمک خواهد بود.)
  • کاروانسرای مرنجاب (این کاروانسرا از جمله بناهای تاریخی است که زمان ساخت آن به دوران صفویه باز می‌گردد. امروزه این بنا پس از بازسازی، بهترین مکان برای اقامت گردشگران در مسیر سفر به کرمان شناخته شده است.)
  • کوه کلنگ
  • چاه آب شیرین

کویر مرنجاب

گردشگری در کویر مرنجاب

تفریحات مختلف در کویر مرنجاب:

از دیگر المان‌های گردشگری که خالق لذت بخش‌ترین تجربه سفر به کویر مرنجاب شده‌اند، وجود تفریحات فوق العاده در این کویر است. در این کویر می‌توانید شاهد بسیاری از تفریحات متنوع و هیجان انگیز باشید که خالق تجربه‌ای لذت بخش از کویرنوردی خواهند بود. این کویر از تپه‌های ماسه ای برخوردار است که به سبب دارا بودن شیب منحصر بفرد، بهترین گزینه برای برخی از تفریحات به شمار می‌روند. از جمله تفریحات حیرت انگیز در این مناطق، عبارتند از:

  • سندبوردینگ اسکی
  • شتر سواری
  • سافاری
  • آفرود سواری
  • رصد ستارگان
  • موتور سواری چهار چرخ
  • شبگردی
  • پیاده روی بر روی شن‌ها و بسیاری از موارد دیگر

بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب در زمان مناسب:

اگر به دنبال ثبت بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب هستید، باید به زمان سفر به این کویر بسیار توجه نمایید. در صورتی می‌توانید سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز را برای خود خلق کنید که در زمان مناسب به این کویر مراجعه نمایید. فصل پاییز و بهار از جمله بهترین فصل‌هایی هستند که می‌توانید به این کویر مراجعه نموده و از جذابیت آن لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید