وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق به دفع ۵ حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک شد.

درگیری روسیه و اوکراین در محور دونتسک /  ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر ، وزارت دفاع روسیه آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که ارتش روسیه موفق به دفع ۵ حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک شد. در درگیری در این محور حدود ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته و دو دستگاه تانک و دو سامانه ام -۷۷۷ ارتش اوکراین نیز منهدم شدند.

همچنین عملیات شناسایی ارتش اوکراین در محور دونتسک جنوبی با موفقیت از سوی نیروهای روسی دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه در محور کراسنولیمانسکی دو حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. همچنین ارتش اوکراین حدود ۸۰ نظامی خود را در این محور از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری در محور دونتسک جنوبی ارتش اوکراین ۱۸۰ نظامی خود را از دست داد. یک تانک ارتش اوکراین نیز در این محور منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ۶ حمله ارتش اوکراین در محور کوپیانسکی دفع شد. تلفات ارتش اوکراین در این محور به ۷۵ تن رسید.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید