۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 55455417

از خودروهای چینی پرطرفدار می‌توان به فیدلیتی و تیگو ۷ پرو اشاره کرد از این رو با ما همراه باشید تا بدانید فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو، کدام بهتر است.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

سلام نو _ سرویس عمومی: بازار کراس اوورهای چینی در نبود محصولات مشابه از برندهای معتبر جهانی در ایران داغ و پررونق دنبال می‌شود. مونتاژکاران داخلی به این سگمنت علاقه فراوانی نشان داده‌اند و محصولاتی مثل فونیکس تیگو ۷ پرو از مدیران خودرو و فیدلیتی پرایم از گروه بهمن، جزو محبوب‌ترین محصولات این دسته به حساب می‌آیند.

تیگو ۷ پرو از محصولات کمپانی چری است که در سال ۱۴۰۰ با برند فونیکس به بازار ایران معرفی شد. فیدلیتی پرایم نیز جزو تولیدات چری است، با این تفاوت که با برند جتور (زیرمجموعه چری) در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. جتور ایکس X۷۰ S در سال ۱۴۰۰ با نام فیدلیتی پرایم به ایران آمد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای بازار تبدیل شد.

مقایسه فیدلیتی و تیگو ۷ پرو

چری تیگو ۷ را حتماً می‌شناسید. کراس‌اووری که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و از سال ۱۳۹۶ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد و تا سال ۱۴۰۱ موفق شد خریداران پرشماری را به‌سمت خود بکشاند.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

تیگو ۷ پرو نسل دوم چری تیگو ۷ است که از سال ۲۰۲۰ در بازار چین حضور دارد و به‌تازگی جای نسخه قبلی تیگو ۷ را در خط مونتاژ مدیران خودرو گرفته است. البته تیگو ۷ پرو برخلاف نسل قبلی تیگو ۷ با برند چری یا ام وی ام در ایران معرفی نشده است و در کنار برادر بزرگترش تیگو ۸ پرو، تحت برند تازه تأسیس فونیکس به‌فروش می‌رسد.

اما به فیدلیتی بهمن موتور می‌رسیم که از اقوام خاندان بزرگ چری محسوب می‌شود! چراکه فیدلیتی در اصل محصول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه چری، یعنی جتور است و در بازار چین با نام جتور X۷۰s شناخته می‌شود. این کراس‌اوور متوسط محصول سال ۲۰۱۸ است و از سال ۱۴۰۰ با نام فیدلیتی و در دو تیپ ۵ و ۷ نفره در شرکت بهمن موتور مونتاژ می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو دو سال بعد از فیدلیتی معرفی شده است و این اختلاف سن در ظاهر دو خودرو نیز خود را نشان می‌دهد.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

چرا که ترندهای روز طراحی خودرو در تیگو ۷ بیش‌تر به‌چشم می‌خورند و مواردی مثل چراغ‌های باریک جلو، چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته و خطوط پیچیده‌تر بدنه باعث شده‌اند تا تیگو ۷ به‌روزتر و جوان‌پسندانه‌تر از رقیب خود به‌نظر برسد. البته فیدلیتی هم طراحی جذابی دارد و به‌لطف ابعاد بزرگ‌تر و خطوط برجسته‌تر بدنه، تنومندتر و باابهت‌تر از محصول مدیران خودرو به‌نظر می‌رسد.

داخل کابین هر دو خودرو هم شاهد موارد به‌روزی مثل غربیلک فرمان D-Cut، صفحه نشان‌دهنده‌های تمام دیجیتال و مانیتور ایستاده در بخش بالایی داشبورد هستیم اما در این‌جا هم تیگو ۷ پرو با تجهیز به لیور دنده الکترونیکی و صفحه تمام لمسی کنترل سیستم تهویه، خود را به‌روزتر از فیدلیتی نشان می‌دهد. ضمن این‌که دوخت قرمز داشبورد و رودری‌های تیگو ۷ پرو نیز جلوه‌ای هیجان‌انگیزتر به فضای کابین آن داده است اما در مقابل، داشبورد فیدلیتی ارگونومی بهتری دارد و کارکردن با تجهیزات مختلف آن آسان‌تر است.

فیدلیتی بهتر است یا تیگو ۷ پرو

برای اینکه بدانید فیدلیتی بهتر است یا تیگو ۷ پرو و اینکه کدام‌یک ارزش خرید بالاتری دارد، باید بدانید که در بحث طراحی ظاهری و همچنین طراحی داخلی و کابین، وضعیت فونیکس تیگو ۷ پرو کمی بهتر از فیدلیتی پرایم است.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

همچنین شتاب چالاکی تیگو ۷ پرو نیز اندکی هیجان‌انگیزتر از فیدلیتی پرایم برآورد می‌شود که آن هم ناشی از وزن کمتر کراس اوور فونیکس است.

در مورد امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو به دلیل بهره‌مندی از تجهیزاتی مثل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن فرمان و ارتفاع نور اتوماتیک بهتر از رقیب عمل کرده است.

اما فیدلیتی پرایم دارای سیستم‌های ایمنی مدرن مثل رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین است که می‌تواند از نظر تجهیزات ایمنی شرایط بهتری را برای محصول گروه بهمن فراهم کند.

فیدلیتی پرایم خودروی جادارتری است و اگر نمونه جدید مجهز به گیربکس دوکلاچه تر آن را خریداری کنید، دیگر با مشکلات داغ شدن جعبه دنده مواجه نخواهید شد.

بنابراین اگر یک کراس‌اوور چینی با فضای داخلی جادارتر، طراحی خانوادگی‌تر و امکانات ایمنی مدرن‌تر نیاز دارید، فیدلیتی پرایم بهتر می‌تواند توقعات شما را برآورده سازد. اما اگر خودرویی با رانندگی جذاب‌تر، طراحی اسپرت‌تر و شتاب و سرعت بیشتر می‌خواهید، فونیکس تیگو ۷ پرو مناسب شما خواهد بود.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

در پایان مقایسه فونیکس تیگو ۷ پرو و فیدلیتی با نگاهی به موارد ذکر شده، باید در نظر بگیریم که تیگو ۷ پرو از نظر پارامترهای مصرف سوخت و استهلاک از رقیب پیشی می‌گیرد، اما فیدلیتی از نظر میزان فضای کابین و صندوق عقب و همچنین لذت رانندگی از محصول مدیران خودرو پیشی می‌گیرد.

البته در کل بخش ها بایستی تمام پارامترها به دقت رصد شود و این سلیقه خریدار است که بهترین خودرو را در این نوع رقابت ها تعیین می کند.

در پایان به نظر ما و با توجه به قیمت مناسب تر فیدلیتی و جذابیت بیشتر آن، می توان این خودرو را برنده این مسابقه دانست که در صورت معرفی نسخه دوکلاچه تر، کمتر خودرویی در این کلاس وجود خواهد داشت که بتواند با فیدلیتی رقابت کند.

اما تیگو ۷ پرو برای علاقه مندان به خرید اقساطی خودرو نیز گزینه ای منطقی خواهد بود و با توجه به شبکه گسترده نمایندگی مدیران خودرو، احتمالاً می تواند نقش یک خودروی بی دردسر را در بازار شلوغ امروز کشور ایفا کند.

فیدلیتی یا تیگو ۷ پرو

به عنوان کلام پایانی، خرید تیگو ۷ پرو را به آن دسته از خریدارانی که ظاهر فعلی و استهلاک کمتری را مد نظر دارند، توصیه می کنیم، اما از سوی دیگر، افرادی که به دنبال کابین جادار و رانندگی دلپذیرتر هستند، فیدلیتی بهترین گزینه خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید