۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 55455413

خودروهای چینی بعد از تحریم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کردند از این رو با ما همراه باشید تا بدانید بین لاماری یا دیگنیتی پرستیژ، کدام بهتر است.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

سلام نو _ سرویس عمومی: لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ دو کراس اوور لوکس و مهیج بازار ایران به شمار می‌روند که در مدت زمانی کوتاه موفق شده‌اند طرفداران فراوانی برای خود فراهم کنند. بنابراین این دو ماشین چینی حالا رقیب همدیگر محسوب می‌شوند و مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقایسه‌های خودرویی در بازار کنونی ایران باشد.

آشنایی با دو خودروی چینی لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ

جالب است بدانید که این دو شاسی بلند شهری محبوب در ایران جزو محصولات شرکت دانگ فنگ محسوب می‌شوند؛ لاماری ایما با نام دانگ فنگ T5 ایوو و دیگنیتی پرستیژ نیز تحت عنوان دانگ فنگ IX5 در بازار چین و سایر کشورها به فروش می‌رسند.

شرکت آرین پارس موتور با مونتاژ لاماری ایما به عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور، فعالیت خود را در زمینه تولید خودرو در کشور کلید زد.

کمپانی بهمن موتور نیز که در گذشته روی تولید و مونتاژ خودروهای مزدا متمرکز بود، حالا به سراغ خودروسازان چینی نظیر دانگ‌ فنگ رفته و برخی محصولات این خودروساز چینی را تحت برند دیگنیتی در ایران به فروش می‌رساند.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم اولین عضو این خانواده بود و بعد از آن دیگنیتی پرستیژ در قالب یک شاسی بلند شهری متوسط با برخی تغییرات ظاهری و البته تحولات اساسی در بخش موتور و گیربکس وارد بازار ایران شد. افزایش عملکرد فنی دیگنیتی پرستیژ و تغییر گیربکس آن به نمونه مجهز به مبدل گشتاور، باعث شده تا شاهد کارکرد فنی بسیار بهتری نسبت به نسخه پرایم باشیم و حالا دیگنیتی پرستیژ حریفی توانمندتر در برابر محصولات لوکس و جدید چینی در بازار ایران محسوب می‌شود.

با مقایسه طراحی داخلی دیگنیتی پرستیژ و لاماری ایما به این نتیجه می‌رسیم که سبک طراحی داشبرد این دو خودرو گرچه زیبا و مناسب است، اما در مقایسه با طرح‌های جدیدتر، هیجان کمتری به بیننده می‌بخشد. به نظر می‌رسد این سبک طراحی برای ۲ – ۳ سال پیش نو و جدید بوده، اما امروز شاید خیلی نتوان آنها را هیجان‌انگیز و لوکس به حساب آورد.

با این حال در مقایسه با نوع طراحی داخلی اکثر خودروهای موجود در ایران، می‌شود ادعا کرد که نمای داخلی دیگنیتی پرستیژ و لاماری ایما همچنان زیبا و تا حدودی جذاب است.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

به‌خصوص کیفیت بالاتر و طراحی مدرن‌تر داشبرد دیگنیتی پرستیژ احتمالا می‌تواند سلایق بیشتری را با خود همراه کند. در این بین طرح داشبرد لاماری ایما نیز گرچه تا حدی زیبا به چشم می‌آید، اما جزئیات کمتر و استفاده از متریال کم‌کیفیت‌تر باعث می‌شود تا میزان رضایت کاربران مقداری کاهش پیدا کند.

ابعاد و اندازه فضای داخلی دیگنیتی پرستیژ، به‌ویژه فضای پای سرنشینان ردیف عقب این خودرو، به دلیل فاصله محوری بسیار بزرگتر آن نسبت به لاماری ایما، بیشتر است و راحتی بالاتری را برای کاربران صندلی‌های ردیف دوم ایجاد می‌کند. البته شیب سقف دیگنیتی پرستیژ در قسمت انتهایی آن می‌تواند فضای سر را برای کاربران بلندقد مقداری محدود کند.

از نظر گنجایش صندوق عقب نیز کاربران دیگنیتی پرستیژ وضعیت به مراتب بهتری دارند؛ چرا که حدود ۷۸۰ لیتر گنجایش در این قسمت یافت می‌شود. اما حجم صندوق لاماری ایما تنها ۴۸۰ لیتر است که می‌تواند نیازهای حداقلی یک خانواده پنج نفره را کمابیش پاسخ بدهد.

مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ

به قسمت فنی می‌رسیم که به نوعی می‌توانیم آن را جذاب‌ترین قسمت مقایسه لاماری با دیگنیتی محسوب کنیم. چرا که با دو چینی پرقدرت سروکار داریم.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

قوای محرکه لاماری ایما مثل بسیاری از دیگر هم‌وطنانش یک نمونه 1.5 لیتری توربو است. این پیشرانه که تکنولوژی میتسوبیشی را دارد و با کد 4A95TD شناخته می‌شود، قادر است حداکثر قدرت 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر را تولید کند. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو لاماری ایما منتقل می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد لاماری ایما هم به ترتیب برابر با 6.6 لیتر در صد کیلومتر و 9.5 ثانیه است.

اما دیگنیتی پرستیژ سنت‌ شکنی کرده است و یک قلب تپنده 2 لیتری توربو را در سینه دارد. این پیشرانه حداکثر قدرت 228 اسب بخار و حداکثر گشتاور 355 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک روانه محور جلو این کراس‌اوور کوپه می‌کند.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد دیگنیتی پرستیژ هم به ترتیب برابر با 8.3 لیتر در صد کیلومتر و 9.5 ثانیه است.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

اما به بخش تجربه رانندگی مقایسه لاماری با دیگنیتی می‌رسیم. با وجود این‌که با دو کراس‌اوور اسپرت و جوان‌پسند سروکار داریم؛ فضای کابین هر دو خودرو مناسب است و می‌توانیم یک مسافرت 5 نفره راحت را با آن‌ها تجربه کنیم. البته در بحث فضای صندوق بار، دیگنیتی برتری دارد و فضای بار آن دقیقاً 300 لیتر بیش‌تر از لاماری است.

در بحث کیفیت سواری نمی‌توانیم هیچ کدام از این دو رقیب را خودرویی نرم و راحت محسوب کنیم اما در مجموع، لاماری خودرویی نرم‌تر از دیگنیتی است.

در بحث عملکرد فنی هم هر دو خودرو خوب هستند اما بایستی بدانید که عملکرد هیچ کدام از آن‌ها در حد اعداد و ارقام خروجی پیشرانه‌ها نیست. در این میان هرچند پیشرانه دیگنیتی پرستیژ به میزان قابل توجهی قوی‌تر از لاماری ایما است اما این قدرت بیش‌تر چندان در عمل قابل لمس نیست.

به پایان مقایسه لاماری با دیگنیتی رسیدیم و وقت آن است که با جمع‌بندی مطالب گفته شده، ببینیم در نهایت دیگنیتی بهتره یا لاماری.

لاماری یا دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در مواردی مثل قدرت موتور، امکانات رفاهی و گستردگی خدمات پس از فروش، برتر از لاماری است. لاماری ایما هم در بحث ایمنی و طراحی داخلی، بالاتر از دیگنیتی می‌ایستد. از نظر طراحی ظاهری و بازار فروش هم می‌توانیم امتیاز یکسانی به این دو خودرو بدهیم. اما برای مقایسه عادلانه‌تر این دو خودرو بایستی پارامتر قیمت را هم در نظر بگیریم.

قیمت دیگنیتی پرستیژ در شرایط فعلی بازار حدود 15 درصد بیش‌تر از قیمت لاماری است. با این اوصاف اگر چندان در قید و بند آپشن نیستید، لاماری ایما ارزش خرید بالاتری برایتان خواهد داشت اما اگر علاوه بر جنبه‌های ظاهری و فنی، امکانات رفاهی هم برایتان اهمیت بالایی دارد؛ اضافه پرداخت دیگنیتی پرستیژ را تقبل کنید و به سراغ این محصول جذاب بهمن موتور بروید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید