امیرحسین بانکی‌پورفرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصل لایحه عفاف و حجاب مورد تایید سران سه قوه و همه دلسوزان نظام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی : اصل لایحه حجاب مورد تایید سران سه قوه و همه دلسوزان نظام است

 به گزارش سلام نو به نقل از فارس، امیرحسین بانکی‌پورفرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون رای استمزاجی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انتقال لایحه عفاف و حجاب به کمیسیون مشترک بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: قبل از اینکه این لایحه بخواهد در مجلس تصویب شود اغلب جامعه به خصوص افرادی که درگیر موضوع بودند همه متن را آشکارا دیدند، لذا متنی که امروز در صحن مجلس آمد، در اختیار همگان قرار گرفت تا نقد کنند.

وی افزود: جالب این‌که ۱۵۰۰ پیشنهاد آمده بود که تحقیقاً تمام دربرگیرنده نکاتی بود که نخبگان و صاحب نظران پیشنهاد داده بودند و در پیشنهادات نمایندگان کاملا مشهود بود.

بانکی‌پور بیان کرد: چیزی که امروز مجلس به نتیجه رسید این بود که اگر بخواهیم ۱۵۰۰ پیشنهاد را که حق نمایندگان است در صحن مطرح کنیم، حداقل به ۴ ماه زمان نیاز داریم ضمن اینکه تصویب و اجرای لایحه را عقب می اندازد، بقیه مسایل کشور را هم که مجلس وظیفه دارد به آنها رسیدگی کند عقب می‌افتد. به خصوص اینکه مجلس در حال حاضر وظیفه اصلی خود را حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه می‌داند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای این‌که هم به ۱۵۰۰ پیشنهاد نمایندگان مجلس توجه شود و هم انسجام لایحه به هم نریزد ، مجلس تصمیم گرفت بنا بر فرصتی که قانون اساسی در اصل ۸۵ برای مجلس قرار داده است، این لایحه را در کمیسیون ویژه تصویب کند.

وی با بیان این‌که بر اساس اصل ۸۵، به جای اینکه مواد لایحه در صحن علنی مجلس بررسی شود به کمیسیون فرستاده می‌شود و دو سوم اعضای کمیسیون باید به آن مواد رای مثبت دهند، گفت: بدین‌وسیله فرصت ایجاد می‌شود تا نظر کارشناسان و صاحب نظران و دستگاه‌ها گرفته شود و با بررسی بهتری مواد لایحه تصویب شود که در صحن امکان پذیر نبود.

بانکی‌پور یادآور شد: در نتیجه با رای ۷۲ درصدی استمزاجی قرار شد که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی این لایحه بررسی شده و طبق آیین نامه مجلس، یک هفته بعد (تصمیم گیری درباره بررسی لایحه در کمیسیون اصل ۸۵) در مجلس به رای گذاشته شود که باید دو سوم نمایندگان رای مثبت دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سپس لایحه مذکور ، پس از اصلاحات کامل در کمیسیون، که با رای دو سوم اعضای کمیسیون به تصویب می رسد دوباره برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد آمد.

وی یکی از ویژگی‌های لوایحی که به اصل ۸۵ می رود را تصویب موقت آن تا رسیدن به تصویب نهایی در مجلس دانست و گفت: اتفاقا به این کار نیاز داریم تا در عمل اشکالات قوانین مصوب شده در کمیسیون بررسی شود و اگر مصوبات موفق بود تمدید یا دایمی شود.

بانکی‌پور یادآور شد:در مجلس فعلی تنها قانونی که به اصل ۸۵ رفت قانون جوانی جمعیت بود و این‌که می‌گویند مخفیانه لایحه را بررسی می‌کنند درست نیست، چرا که لایحه قبل از بررسی نهایی در اختیار آحاد جامعه قرار گرفته است. ایرادات و پیشنهادات خوبی برای لایحه از سوی بسیاری از مردم، نخبگان و کارشناسان رسید و طبق گفته رئیس مجلس، اصل لایحه مورد تایید سران سه قوه و همه دلسوزان نظام است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید