ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به حملات موشکی روز شنبه روسیه به مناطق مختلف این کشور اشاره کرد و گفت: روسیه از حملات خود هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

رئیس جمهور اوکراین: روسیه از حملات خود به نتیجه‌‎ای نمی‌رسد

به گزارش سلام نو و به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی شنبه شب در پیام ویدئویی خود با اشاره به این حملات، افزود: نیروهای روسیه می‌خواستند با استفاده از موشک‌های بالستیک کینژال (خنجر) و موشک‌های کروز کالیبرس صنایع نظامی «موتور سیچ» (یک شرکت سازنده موتور هواپیمای اوکراینی است که دفتر مرکزی آن در زاپروژیا قرار دارد) ما را در استان خملنیتسکی هدف قرار دهند.

وی با تشکر از نیروی دفاع هوایی اوکراین به خاطر سرنگون کردن چند فروند از موشک‌های مهاجم، تاکید کرد: ما از آزادی اوکراین و مردم این کشور محافظت خواهیم کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با یادآوری این نکته که اوکراین با گذشت زمان به دلیل حمایت متحدانش قوی‌تر شده است، افزود: به معنای واقعی کلمه، گذشت هر هفته به جهان قدرت بیشتری می‌بخشد تا از زندگی عادی محافظت کند.

زلنسکی در پایان تاکید کرد: قطعا مسکو نمی‌تواند وحشت را جایگزین قوانین بین‌المللی کند.

همچنین دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز در ارتباط با حملات موشکی اخیر روسیه به اوکراین، گفت: ارتش روسیه روز شنبه موشک‌های دیگری را به سمت چندین منطقه کشور شلیک کرد.

وزیر خارجه اوکراین افزود: قطعا روسیه تا زمانی که متوقف نشود، متوقف نخواهد شد.

 روسیه در جریان بازدید هیات رهبران آفریقایی از کی‌یف پایتخت اوکراین ۱۲ موشک به سمت این شهر روانه کرد.

بر اساس اطلاعیه فرماندهی نیروی هوایی اوکراین در آخرین حمله موشکی روسیه به کی‌یف، پدافند هوایی پایتخت اوکراین ۱۲ موشک و ۲ پهپاد روسی را سرنگون کردند.

در این اطلاعیه آمده است که نیروهای پدافند هوایی کی‌یف در مجموع ۶ موشک بالستیک کینژال، ۶ موشک کروز کالیبر و ۲ پهپاد شناسایی روسیه را هدف قرار داده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید