۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 55454580

در بررسی هزینه‌های ساخت و ساز بناهایی با سازه بتنی پیمانکار نیاز دارد تا از قیمت روز بتن آماده مطلع باشد. همراه باشید و درباره آن بدانید.

قیمت روز بتن آماده

سلام نو _ سرویس عمومی: بتن آماده در ایران مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۶۰۴۴ << نام بتن آماده-ویژگی ها >> تولید و تامین می گردد . این استاندارد به بررسی الزامات و مواردی که باید هنگام سفارش بتن آماده مورد توجه قرار گیرد پرداخته و ویژگی های بتن تازه را مورد بررسی قرار می دهد .

بتن آماده و ویژگی‌های آن

مطابق اطلاعیه رسمی ارائه شده توسط انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران قیمت هر متر مکعب بتن آماده با رده بتنی C۲۵ و با اسلامپ ۸ به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۹،۷۰۰،۰۰۰ می باشد.

قیمت بتن آماده در ابتدا به مواد خام، شیوه عمل‌آوری، دستگاه میکسر و عیار بتن بستگی دارد.‌ همچنین انتقال مصالح، شرایط آب‌وهوایی و نیروی کار در قیمت بتن ‌آماده موثر می‌باشد.

قیمت بتن آماده بیشتر به تغییرات قیمت سیمان نسبت به قیمت شن و ماسه حساس می‌باشد. زیرا سهم سیمان از هزینه های مواد صنایع آماده حدود ۶۰ درصد بیشتر از سهم ماسه و شن است.

قیمت روز بتن آماده

جالب است بدانید افزایش قیمت فولاد بر قیمت بتن آماده تاثیر مستقیم دارد. علت این امر جنس فولادی میکسرها می‌باشد. برای تخمین قیمت بتن آماده در ابتدا باید مقاومت بتن، اسلامپ و حجم مورد نیاز بتن ریزی مشخص شود. که در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با آنها پرداخته می‌شود.

بتن مصرفی رایج، بتن با عیار ۳۵۰ می‌باشد که بتن C۲۵ می‌باشد. عدد بعد از C نشانگر مقاومت بتن بر حسب واحد مگاپاسکال می‌باشد.

عیار بتن به میزان سیمان مصرفی بستگی دارد. واحد حجم بتن در ایران متر مکعب می‌باشد. بنابراین، هر کیلوگرم گرم سیمان برای ساخت یک متر مکعب بتن، عیار آن بتن را مشخص میکند. کمترین عیار بتن ۱۵۰ می‌باشد که برای آماده سازی کف فنداسیون استفاده می‌شود و به نام‌های بتن مگر، بتن نظافت و بتن رگلاژ معروف است. همپنین بیشترین عیار بتن ۴۵۰ می‌باشد.

اسلامپ بتن کارایی و روانی بتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هنگام دریافت بتن آماده به اسلامپ آن توجه شود و در صورت کمتر بودن اسلامپ از مقدار مقرر از استفاده آن اجتناب شود.

همچنین در صورت اسلامپ بالای بتن آماده پس از تبخیر آب اضافی، بتن دچار ترک‌های ریز و مویی و حتی ترک‌های بزرگ می‌شود.

قیمت روز بتن آماده

با دانستن طول و عرض و ارتفاع محل بتن ریزی حجم بتن ریزی مشخص میشود. به عبارت ساده‌تر مساحت بتن ریزی که می‌تواند هر شکلی باشد در عمق آن محل ضرب شده و حجم بتن ریزی حاصل می‌شود.

قیمت و نکات خرید بتن آماده

برآورد هزینه ها در یک پروژه از تعیین قیمت هر متر مکعب بتن آماده ۳۵۰ گرفته تا هزینه های تمام شده پس از بتن ریزی، از بخش هایی است که به شدت وابسته به میزان تجربه افراد خواهد بود. در حین اجرای پروژه جزئیاتی وجود دارد که در نظر گرفتن آن برای افراد تازه کار بسیار سخت است. جز آنکه چک لیست هایی دقیق در اختیار داشته باشید که نه فقط مسائل فنی را پوشش دهد بلکه وضعیت جغرافیایی و مناسبات کاری منطقه را نیز در نظر بگیرد. بتن در ساختمان سازی به دو صورت آماده و کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس، قیمت بتن آماده با بتن کارگاهی متفاوت خواهد بود.

تعیین قیمت بتن آماده تنها محدود به قیمت خرید خام آن نخواهد بود. از شیوه پرداخت و دستگاه میکسر گرفته تا عیار بتن انتخابی و تراکم آن بر روی قیمت تاثیر دارد و این تمام ماجرا نیست.

قیمت روز بتن آماده

جالب است بدانید، قیمت نفت، مستقیما بر روی قیمت متر مکعب بتن آماده تاثیر دارد و حتی قیمت فولاد ، تاثیرش بر قیمت هر تن بتن آماده ، نمایان خواهد شد. دلیل هم ساده است. جنس میکسرها فولاد است و همین امر بر روی قیمت هر متر مکعب بتن تاثیر دارد. تمام این موارد فنی و اقتصاد کلان در کنار مسائل جزئی مانند شرایط آب و هوایی، برنامه ریزی برای انتقال مصالح که حتی نیم ساعت معطلی کامیون می تواند هزینه بردار باشد و شیوه انتخاب نیروی کار همگی در نهایت بر قیمت بتن آماده تاثیر خواهد داشت.

پیش از خرید بتن آماده ۳۵۰ باید حد مقاومت مورد نیاز بتن توسط طراح تعیین شود. میزان اسلامپ بتن باید مشخص گردد. برای تهیه بتن آماده ، باید اقدام به خرید از نزدیک ترین کارخانه نمود. زیرا مسافت بیشتر هم موجب افت کیفیت بتن شده و هم افزایش هزینه های مربوط به حمل و نقل را در پی دارد.

خرید بتن آماده ۳۵۰ به صورت حجمی (مترمکعب) انجام می شود. در واقع حجم مورد نیاز بتن از ضرب طول، عرض و ارتفاع مکان مورد نظر برای بتن ریزی، بدست می آید.

قیمت روز بتن آماده

پیش از ثبت سفارش خرید بتن آماده استاندارد ، از تولید کننده بخواهید که درصد کمی هوا به بتن اضافه کند. غالبا درصد هوای بتن چیزی حدود ۴ تا ۶ درصد حجم بتن آماده استاندارد می باشد. همچنین در برگ سفارش خرید بتن آماده باید حداکثر اندازه یا حد بالای ابعاد سنگدانه های درشت اعلام گردد.

در نقشه های سازه ای نوع بتن هر عضو باید توسط مهندس مشاور مشخص شده باشد. گاهی ممکن است در این بخش مهندسین مشاور سهل انگاری کرده باشند و یا در خواندن نقشه ها اشتباهی رخ داده باشد. در نتیجه خالی از لطف نیست که هنگام خرید بتن آماده به قسمتی از ساختمان که قرار است بتن ریزی انجام شود نیز اشاره کنید و از نظرات آن ها بهره مند شده و تصمیم نهایی را با نظر مشاور و ناظر اتخاذ کنید.

در برخی از قسمت های ساختمان، بتن ریزی بسیار سخت است و به تجهیزات و مواد افزودنی ویژه‌ای نیاز دارد. این در حالی است که برخی دیگر از قسمت‌های ساختمان در دسترس هستند و انجام بتن ریزی آنها سختی چندانی ندارد و با تجهیزات ساده می‌توان کار را به پایان رساند.

قیمت روز بتن آماده

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید