سکه امامی امروز به ۲۹ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید و طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۳۶۹ هزار تومان معامله شد.

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار امروز / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، شنبه ۱۴ مرداد، قیمت طلا و قیمت سکه روند کاهشی دارد. در حدود ده روز گذشته دو بازار ارز و طلا فقط در روزهای دوشنبه و شه‌شنبه (نهم و دهم مرداد) به صورت رسمی فعال بودند و پیش و پس از آن به دلیل تعطیلات محرم و گرمای هوا در تعطیلات به سر می‌بردند. با وجود این، معاملات پشت خطی ادامه داشتند و بازارها از نوسانات افزایشی و کاهشی در امان نبودند. هفته گذشته هم دلار و هم طلا و سکه ابتدا افزایش قیمت را تجربه کردند و بعد کاهشی شدند. روند نزولی قیمت دلار و قیمت طلا، امروز شنبه و همزمان با بازگشایی بازارها نیز ادامه داشت. دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشته و معاملات غیرقانونی فردایی نیز در همین کانال در حال انجام است. در این شرایط در بازار طلا و سکه چه می‌گذرد؟

قیمت طلا و انواع سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در روندی کاهشی به دو میلیون و ۳۶۹ هزار تومان رسیده است؛ حدود ۲۳ هزار تومان کمتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۹ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان است؛ حدود ۲۰۷ هزار تومان کمتر از دیروز. نرخ نقدی سکه بهار آزادی اما تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته نداشته و با قیمت حدود ۲۶ میلیون و ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۳۳۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به شش میلیون و ۱۶۸ هزار تومان رسیده. حباب سکه بهار آزادی نیز ۱۶ تومان کاهش را تجربه و به سه میلیون و ۸۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییر خاصی را نسبت به آخرین روز کاری نشان نمی‌دهد. حباب نیم‌سکه نیز با ۱۰۱ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۵۵۳ هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که ۱۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز است. همچنین حباب آن نسبت به آخرین روز کاری ۷۶ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم پنج میلیون و ۱۲۲ هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مانده است؛ ۱۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته. حباب این سکه با ۲۴ هزار تومان افزایش، به سه میلیون و ۵۹۳ هزار تومان رسیده است.

روند افزایش قیمت انس

امروز اما قیمت جهانی طلا بر خلاف روزهای گذشته روند افزایشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۲۶ درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی بر خلاف چند روز اخیر افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۴۲.۸ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۳۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلای جهانی در نیمه ابتدایی هفته گذشته با نوسانات مثبت و ناپایداری همراه بود؛ اما پس از جلسه بانک مرکزی و افزایش یک پله‌ای نرخ بهره، قیمت از محدوده ۱۹۸۰ دلار تا سطح ۱۹۴۲ دلار سقوط کرد و در نهایت با جبران بخشی از زیان خود، در قیمت ۱۹۵۹ دلار، هفته معاملاتی گذشته را به پایان رساند. در روزهای اخیر نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان کاهشی است.

قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار

امروز بر خلاف روند قیمتی در بازار جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار ایران کاهشی است و این موضوع تحت تاثیر قیمت دلار رخ داده است. با وجودی که برخی سیگنال‌های سیاسی از جمله احتمال جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس، هشدارهای جمهوری‌خواهان آمریکا نسبت به ایران و کاهش خوشبینی‌ها نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره‌ جنوبی، می‌توانست قیمت دلار را افزایشی کند اما به اعتقاد برخی اقدامات و فشارهای بازارساز، فنر قیمت دلار را فشرده و به دنبال آن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را نیز کاهشی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید