کارشناسان تصویری از یک زن مرموز را با استفاده از اشعه مادون قرمز در زیر نقاشی «رنه ماگریت» کشف کردند.

کشف پرتره زن مرموز در نقاشی مشهور پس از ۸۰ سال / راز این زن چه بوده؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کارشناسان هنری یک پرتره مخفی اثر «ماگریت» را در زیر یکی از نقاشی‌های مشهور این هنرمند کشف کردند.

به گزارش  آرت‌نت،‌ کارشناسان پرتره‌ای از یک زن مرموز را با استفاده از اشعه مادون قرمز در زیر نقاشی «رنه ماگریت» کشف کردند. گمان می‌رود این پرتره‌ی «ژرژت»،‌ همسر «رنه ماگریت»‌ باشد.

«ماگریت»‌ در نهایت روی این پرتره، نقاشی «فصل پنجم» (۱۹۴۳) را خلق کرد و باعث شد که پرتره زن ۸۰ سال مخفی باقی بماند.

کشف پرتره زن مرموز در نقاشی مشهور پس از ۸۰ سال / راز این زن چه بوده؟

«فصل پنجم»‌ دو مردی را به تصویر می‌کشد که دو تابلو نقاشی را دست دارند و به نظر می‌رسد در خرید و فروش آثار هنری دست دارند. این تابلو نقاشی به موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک در بروکسل تعلق دارد.

با اینکه کارشناسان نمی‌توانند اطمینان داشته باشند، اما گمان می‌کنند که باتوجه به شباهت ظاهری پرتره زن مخفی با سایر پرتره‌های به جای مانده از «ژرژت»،‌ طرح مخفی تصویرگر همسر «ماگریت‌»‌ باشد. در سایر نقاشی‌هایی که این هنرمند سورئال بلژیکی از همسرش خلق کرده است،‌ این زن را با موهای کوتاه و فر،‌ چهره بیضی شکل،‌ چشم‌های روشن و نگاهی خیره می‌بیینیم.

این دو در سال ۱۹۲۲ با یکدیگر ازدواج کردند، زمانی که «ژرژت»‌ در یک فروشگاه لوازم هنری کار می‌کرد.

انعکاس مادون قرمز یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است و مانند اشعه ایکس قوی‌تر عمل می‌کند که به کمک آن می‌توان درون لایه‌های رنگ را دید. کارشناسان تاکنون بارها نمونه‌های مختلفی از تصاویر مخفی را زیر لایه‌ی سطحی نقاشی‌های مشهور کشف کرده‌اند.

درحقیقت این نخستین‌باری نیست که یک طرح مخفی زیر نقاشی‌های «ماگریت»‌ کشف می‌شود. در سال ۲۰۱۶،‌ متصدیان «موزه و گالری هنر قلعه نورویچ» در انگلستان بخشی از یک نقاشی را در زیر نقاشی «وضع بشر»(۱۹۳۵) پیدا کردند.

در گذشته،‌ برخی از هنرمندان  برای چندمین بار از یک بوم نقاشی استفاده می‌کردند و به ویژه این کار را برای صرفه‌جویی در هزینه انجام می‌دادند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید