شیراز تنها جاذبه‌های تاریخی خاص ندارد و جاذبه‌های طبیعی آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد از این رو با ما همراه باشید و درباره زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز بدانید.

زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: تنگه در عمق زمین قرار گرفته و ارتفاع دیواره ها چیزی حدود ۱۷۰۰ تا ۲۷۰۰ متر است. صدای آب در کنار نوای پرندگان موسیقی زیبایی را در سراسر تنگه به اجرا در آورده است که گوش جان را آرام می بخشد.

درختان بلند بالا و کهنسال آن چنان قد کشیده و در هم فرو رفته اند که راه را بر روی نور خورشید قرق کرده اند. نور به سختی خود را به کف تنگه می رساند. به محض ورود به تنگ خنکای هوا و اختلاف دمای محسوسش را حس خواهید کرد. همین امر تنگ یاد شده را به مکانی مناسب برای تعطیلات و گشت و گذار در تابستان تبدیل کرده است.

آشنایی با تنگ بستانک شیراز

تنگ بستانک ( بهشت گمشده )منطقه ای عمدتا با پوشش جنگلی و کوهستانی با میانگین ارتفاعی بین ۱۷۰۰ تا ۳۷۰۰ متر می باشد.این منطقه دارای اقلیم ایرانی تورانی ، تابستان های خشک و زمستان های بسیار سرد که با ریزش برف و یخبندان همراه می باشد. میانگین درجه حرارت منطقه بین ۱۴ – ۱۶ درجه و متوسط بارندگی آن ۴۷۹/۴۲ میلی متر می باشد.

زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز

وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه های زیبا و سابقه ای هزاران ساله از جاذبه های این منطقه می باشد. موقعیت جغرافیائی اثر طبیعی تنگ بستانک در مجموعه شبکه گردشگری محور شمال و شمال غرب استان می باشد.

امکان ارتباط جاده‌ای که با یادمان های تاریخی تخت‌ جمشید، نقش رستم و پاسارگارد از یک طرف و چشم‌اندازهای طبیعی آبشارمارگون و تنگ براق را دارد. از طرف دیگر، امتیاز ویژه‌ای برای بخش ایرانگردی و جهانگردی استان فارس است که در خور توجه و اهمیت می باشد.

تنگ بستانک که خود یکی از جاذبه های دیدنی شیراز به شمار می رود، دیدنی های متعدد و متنوعی را در خود جای داده که توانسته آن را از دیگر دیدنی های شیراز متمایز کند.

معمولا اغلب مردم تصورشان نسبت به شهر شیراز شهری مملو از جاذبه های تاریخی می باشد. اما اگر کمی اهل طبیعت گردی باشیم، طبیعت های بسیار زیبایی را همچون بهشت گمشده در آن پیدا خواهیم کرد.

زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز

علاوه بر آن که این طبیعت جاذبه های دیدنی متنوعی را شامل می شود، همچنین دیدنی های دیگری را در اطراف خود جای داده که می توان به سد درودزن، آشار مارگون، رود کر و تعدادی روستای زیبا که در اطراف آن وجود دارد اشاره نمود.

روستاهای اطراف این طبیعت بسیار خوش آب و هوا بوده و نام آن ها دشتک، منگان، جیدرزار و محجن آباد می باشند. همانطور که کمی پیش تر ذکر شد، می توانید با رفتن به این طبیعت از قدم زدن در میان درختان، استراحت در زیر سایه سار آن ها و گوش فرا دادن به صدای دلنشین جریان آب آبشارها و صدای پرندگان لذت ببرید.

بهترین زمان برای دیدن زیبایی‌های تنگ بستانک

چنان چه تصمیم گرفتید این بار بهشت گمشده شیراز را به عنوان مقصد گردشگری خود قرار دهید و به دنبال بهترین زمان سفر به آن هستید، خوب است بدانید این بهشت پنهان می تواند در تمام طول سال میزبان خوبی برای گردشگران به شمار رود و در تمام فصل های سال زیبایی های خاص خود را داشته باشد.

زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز

اما در برخی از زمان های سال مانند اواسط بهار به خصوص اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه می باشد. همچنین از آنجایی که بارندگی زیاد بوده و رودهای آن در پر آب ترین حالت خود قرار دارند، می تواند یکی از بهترین زمان های سفر به آن باشد.

در فصل بهار درختان این طبیعت بسیار سرسبز هستند و قدم زدن در میان آن ها می تواند حس و حال بسیار خوب و دلنشینی را به شما اقاء کند. در فصل تابستان نیز به دلیل داشتن آب و هوای خنک تر از شهرها می تواند مقصد گردشگری بسیار مناسبی به شمار رود.

چرا که نسیم های بسیار خنک و لطیفی را احساس خواهید کرد که شما را به وجد می آورند و خبری از گرمای طاقت فرسای شهرها نیست.

فصل پاییز نیز طبعیت این بهشت گمشده، سرشار از رنگ های مختلف همچون زرد، قرمز، نارنجی و در برخی نقاط هنوز سبز دیده می شود می باشد که به عنوان یکی از بهترین زمان های سفر به تنگ بستانک محسوب می شود.

زیبایی‌های مخفی در تنگ بستانک شیراز

اما هوای منطقه رو به سرما رفته و اگر با گشت و گذار در طبیعت در هوای نسبتا سرد مشکلی نداشته باشید می تواند سفری به یاد ماندنی و بسیار لذت بخش را برای شما رقم بزند.

در آخر فصل زمستان که دمای هوا به شدت کاهش یافته، باز هم زیبایی های خود را حفظ کرده و می تواند طبیعت بسیار دل انگیزی را برای گردشگران فراهم آورد. پس اگر تحمل سرمای هوا برایتان امکان پذیر است، می توانید با لباس و کفش مناسب از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

اگر دوربین تان را به همراه خود آورده اید حتما چند عکس زیبا هم از این بهشت گمشده ثبت کنید و در آخر یادمان باشد چیزی در طبیعت جا نگذاریم جز قلب هایمان و چیزی را با خود نبریم جز خاطرات و عکس هایمان، بگذاریم این بهشت برای تمام نسل ها بر جای بماند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • اذرگون IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    6 4
    قشنگه
  • احمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 1
    سلام واقعا زیباست لطفا حتما چند روزی یا هفته ای یک بار یک منطقه تفریحی و گردشگری را معرفی کنید ممنونم🌹
  • باقری IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    4 0
    باسلام این منطقه مربوط به شهرستان مرودشت هست ن شیرازلطفا اطلاع رسانی صحیح انجام شود.باتشکر از کار خوبتون
  • یاسان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 1
    حتما برید از نزدیک ببینید واقعا زیباس
  • سیا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 1
    این مکان مقداری پیاده روی داره و خودرویتان را باید به امان خدا رها کرده بسوی طبیعت قدم بزنین کوهنوردی و..،
    • حمیدی منش IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 0
      بله مقداری پیاده روی داره ولی کسی که بخواداز طبیعت لذت ببره باید پیاده روی کنه که همانطورکه توصیف شده از هوای طبیعت انرژی بگیره اینم بدونیدکه اگه ماشین رو پارک میکنیدبه امان خدا ، مهم اینه که در کامفیروز ماشین رو رها میکنید نه جای دیگه یاانسانهایی که به خون گرمی و مهمان نوازی کامفیروزیها نیستند.......
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 0
    باسلام این بهشت گمشده مربوط به کامفیروز می‌باشد
  • مریم IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    همه این زیبایی هایی که گفتید همش برای کامفیروز شهرستان مرودشت هست
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 1
    سلام دوستان این عکس مربوط میشه به همون بهشت گم شده واقعا زیباست حتما یک بار برای تفریح برید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    باسلام واقعآجای خوب وباصفایی هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید