قرارگیری در سرچ گوگل از اهمیت فراوانی برخوردار است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه در سرچ گوگل باشیم.

چگونه در سرچ گوگل باشیم

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل آرزوی دیرینه علاقه‌مندان به حوزه وب از همان روزهای اول شکل‌گیری تکنولوژی اینترنت و صفحات اینترنتی تاکنون است.

روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف تاکنون به‌صورت مقاله، ویدئو، پادکست و آموزش در دسترس قرار گرفته است اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که گوگل به‌عنوان قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا به‌صورت دوره‌ای قوانین خود را بروز می‌کند.

در نتیجه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل تقریباً تبدیل به یک کار تخصصی و تجربی می‌شود که صرفاً برخی در حوزه آن، اطلاعات تکمیلی و نسبتاً قابل‌اطمینانی دارند. همیشه می‌توان از سیگنال‌هایی که الگوریتم‌های گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان وب و متخصصان سئو قرار می‌دهد استفاده کرد تا نتیجه درستی را دریافت کرد.

نحوه قرار گرفتن در سرچ گوگل

کسب رتبه و گرفتن نتیجه در گوگل، تماماً بستگی به SEO یا بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جست‌وجو خواهد داشت. سئو البته بحثی مفصل و تخصصی است اما به‌هرحال می‌توان تا حدودی آن را شرح داد.

چگونه در سرچ گوگل باشیم

فاکتور رتبه‌بندی گوگل یکی از اطلاعات کوچکی است که گوگل از آن برای تعیین میزان پاسخگویی یک صفحه وب به یک عبارت جستجوی خاص استفاده می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، اگر شخصی «بهترین قالب وردپرس» را در موتور جستجوی خود تایپ کند، گوگل از فاکتورهای رتبه‌بندی برای نمایش محتوایی استفاده می‌کند که به‌احتمال زیاد به آن جستجوگر، کمک می‌کند.

فاکتورهای رتبه‌بندی می‌توانند شامل هر چیزی از تعداد کلمات یک صفحه تا زمان بارگذاری تصاویر باشند. هدف گوگل ارائه محتوای بهینه برای کاربران برای حل درخواست‌های جستجوی آن‌ها، همراه‌با یک تجربه آنلاین مثبت است. روش‌هایی مانند خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک نیز وجود دارد که البته باید به‌صورت هدفمند انجام گردد در غیر این صورت نه‌تنها سبب بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نخواهد شد بلکه مشکلات عدیده‌ای را نیز برای صفحه وب شما به وجود می‌آورد که درنهایت تصمیم می‌گیرید آن را فراموش کنید و به سراغ یک پروژه جدید بروید.

  • محتوای باکیفیت بالا
  • بک‌لینک‌ها
  • سرعت بارگذاری وب‌سایت
  • خرید رپورتاژ آگهی
  • بهینه‌سازی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط
  • سازگاری وب‌سایت و محتوا با موبایل
  • ساختار وب‌سایت
  • امنیت وب‌سایت
  • UI و UX روی صفحه

چگونه در سرچ گوگل باشیم

راهکارهای برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

محتوا

فاکتور محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد. زمانی‌که در حال تولید محتوا هستید باید به سه رکن، کوتاه، مفید و مختصر بودن توجه ویژه‌ای کنید یعنی کاربر بهترین نتیجه را در مناسب‌ترین زمان از سایت شما بگیرد. گوگل به کیفیت محتوای شما توجه ویژه‌ای دارد. مهم نیست که چقدر صفحه وب شما بهینه شده است اگر محتوای شما ارزشمند نباشد نمی‌توانید انتظار رتبه‌های بالاتر را داشته باشید.

محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند اولین رکن موفقیت و رسیدن به رتبه اول گوگل از نظر بسیاری از متخصصان خواهد بود.

شما می‌خواهید صفحات وب ایجاد کنید که به نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد، ارزش منحصربه‌فردی ارائه دهد و از منبع دیگری کپی نشده باشد. اگر محتوای شما تکراری یا بسیار شبیه به سایر صفحات وب باشد، تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت. در بدترین موارد، گوگل ممکن است حتی یک صفحه تکراری را ایندکس نکند. نه‌تنها این، اگر به‌طور منظم محتوای تکراری را منتشر کنید گوگل ممکن است نرخ خزیدن در وب‌سایت شما را کاهش دهد.

چگونه در سرچ گوگل باشیم

متا تگ عنوان

یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تاثیر مهمی برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که هم توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود. بهتر است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است.

طول کاراکتر این متا تگ باید که بین ۷۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد و بیشتر از آن باعث نمایش آن به صورت نقطه چین خواهد بود و تاثیر منفی می تواند در رتبه شما برای قرارگیری درصفحه اول گوگل باشد. هچنین بهتر که کلمه کلیدی اصلی را دوبار در آن به کار ببرید.

چگونه در سرچ گوگل باشیم

تگ عنوان H۱

این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید