تحصیل در هر کشوری می تواند قوانین خاص خود را داشته باشد اما آنچه مهم است وقتی کشوری مانند کانادا به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می شود باید دانست که این همه امتیازی که به همراه تحصیل در این کشور به دانشجو داده می شود.

برترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

علاقه مندان به تحصیل در کانادا می دانند شناخت دانشگاه های کانادا چقدر در اپلای و حتی شانس موفقیت در ویزا تاثیر گذار است. لذا کانادا که یکی از بزرگترین کشورها و با شرایط کاملا ایده آل زندگی از نظر اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به عنوان مقاصد تحصیلی خود بر می گزینند. کانادا تعدادی بالغ بر ۱۰ ایالت یا استان دارد که سیستم آموزشی در هر ایالت میتواند با نظام آموزشی حاکم در کانادا متفاوت باشد اما این به آن معنا نیست که آنها با هم در تضاد هستند بلکه ایالات متفاوت در کانادا هر کدام به نسبت تقویت سیستم آموزشی قوانینی را در این راستا در پارلمان سطح ایالتی خود وضع میکنند.

 البته این صرفا در مورد نظام آموزشی نیست و به آن ختم نمی شود بلکه هر کدام از این ایالت ها نیز می توانند قوانین مختص به خود را جهت تسهیل یا سخت کردن قوانین مهاجرتی خود در نظر بگیرد. کانادا به عنوان یکی از با کیفیت ترین کشورهای دنیا که واحد پول رسمی آن دلار کانادا است می تواند در کنار آمریکا از مقاصد مهاجرتی باشد که هر ایرانی آرزوی مهاجرت به آن را دارد. با بررسی دانشگاه های کانادا می توان تا حدودی با شرایط تحصیل در کانادا آشنا شد که در مقاله پیش رو که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به آن پرداخته شده است.

رتبه دانشگاه های کانادا

دانشگاه های سراسر دنیا هر ساله به واسطه سطح علیمی و همچنین موفقیت ها و شهرت های علمی در سطح بین المللی توسط سایت ها و مراکز بزرگی در دنیا رتبه بندی می شوند که یکی از این رتبه بندی ها اختصاص به سیستم رتبه بندی به نام QS است که علی رقم انتقادات فراوانی که به آن میشود اما همچنان درکنار تایمز و اس نیوز از معتبرترین رتبه بندی های جهانی محسوب می شود که به عنوان منبع برای بسیاری از مراکز شناخته می شود.

معیارهای متفاوتی برای سنجش یک دانشگاه و جایگاه آن در کل دنیا وجود دارد که یکی از این معیارها شهرت جهانی نیز محسوب می شود اما شاید بتوان گفت مهمترین شاخصه ای که در رتبه بندی جهانی در نظر گرفته می شود تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها باشد که در کنار شهرت علمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آنچه در ادامه آمده است می تواند بیانگر جایگاه دانشگاه های کانادا در دنیای مدرن باشد.

برترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

برترین دانشگاه های کانادا

پیشتر گفته شود یکی از مهمترین شاخصه هایی که یک دانشگاه را در سطح بین المللی دارای رتبه ای با ارزش می کند تعداد دانشجویان بین المللی در آن و همچنین رزومه علمی و شهرت علمی آن دانشگاه است لذا کانادا نیز به عنوان یکی از برترین کشورهای توسعه یافته انگلیسی زبان در دنیا از این قاعده مستثنی نیست و برترین دانشگاه های کانادا برای اهالی علم و متقاضیان تحصیل در کاناا پوشیده نیست اما در ادامه به برخی از این دانشگاه ها اشاره می گردد که در جدول زیر به برخی از این دانشگاه ها اشاره گردیده است.

نام دانشگاه

رتبه جهانی

شهر

مک گیل

۳۱

مونترال

تورنتو

۳۴

تورنتو

بریتیش کلمبیا

۴۷

ونکوور

آلبرتا

۱۱۰

ادمونتون

مونترال

۱۱۶

مونترال

شاید بتوان گفت یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا در شهر پر ایرانی تورنتو با نامی مشابه نام شهر آن واقع گردیده است که بیش از ۲۰ هزار دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می کنند و می توان از دستاوردهای علمی این دانشگاه را کشف انسولین در ابتدای دهه ۱۹۲۰ میلادی دانست اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و باید گفت در این دانشگاه بالغ بر ۹۰۰ برنامه تحصیلی که قسمت عمده آن مربوط به مقطع کارشناسی خواهد بود، اجرا می گردد.

اما از دیگر دانشگاه های برتر کانادا می توان به دانشگاه بریتیش کلمیبا اشاره کرد که تعدادی بالغ بر ۲۰۳۲۶ دانشجوی بین المللی از بین ۵۸۵۹۰ دانشجوی آن چیزی در حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را به خود اختصاص داده است که این عدد، تعداد قابل توجهی خواهد بود. گرچه الباقی دانشگاه های کانادا نیز همانند آنچه گفته شد از جذابیت های بسیاری برخوردار است. تنوع رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا را می توان به طور خلاصه در شکل زیر بیان نمود.

برترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در هر کشوری می تواند قوانین خاص خود را داشته باشد اما آنچه مهم است وقتی کشوری مانند کانادا به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می شود باید دانست که این همه امتیازی که به همراه تحصیل در این کشور به دانشجو داده می شود و می تواند از شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بسیار مناسب این کشور بهره ببرد، نیازمند داشتن شرایط مناسب نیز هست. شرایط مناسبی که فرد را برای تحصیل در کانادا آماده و واجد الشرایط می کند چند دسته بسیار اندک است اما بسیار مهم و در عین حال سخت است.

برترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

علاوه بر آنچه به عنوان بدیهیات تحصیل در یک کشور توسعه یافته مانند سن منطقی و بدون گپ تحصیلی و هم چنین سوابق مرتبط با رشته مد نظر، شناخته می شود، مدرک زبان انگلیسی سطح بالا و همچنین تمکن مالی مناسب و حتی سابقه سفرهای در کانادا یا اتحادیه اروپا و حتی حوزه شنگن است که به طور مستقیم روی شانس موفقیت در ویزای فرد تاثیر گذار است. لذا توصیه می شود در صورت نداشتن شرایط کافی حتما قبل از اقدام برای کانادا شرایط ایده آل برای بالا بردن شانس موفقیت برای تحصیل در کانادا توسط متقاضی ایجاد گردد که برای این مهم متقاضیان می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید