نتایج یک نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که ۵۶ درصد صهیونیست ها، نگران آغاز یک جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

نگرانی اکثر صهیونیست‌ها از جنگ داخلی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، براساس این نظر سنجی که یک روز پس از تصویب پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی انجام شده است، ۲۸ درصد صهونیست ها نیز به خروج از سرزمین های اشغالی فلسطین می اندیشند.

ترکیب کرسی های کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز براساس این نظر سنجی تغییر می کند و نشان می دهد که «اردوگاه ملی» به ریاست بنی گانتس ۳۰ کرسی، حزب «لیکود» ۲۵ کرسی، حزب «یش عتید» ۱۷ کرسی و حزب «شاس» ۱۰ کرسی کسب خواهد کرد.

براساس این نظر سنجی، حزب «یهدوت هتوراه» ۷ کرسی، حزب «یسرائیل بیتنو» ۶ کرسی، لیست یکپارچه عربی ۶ کرسی، صهیونیسم دینی ۵ کرسی، «عوتسماه یهودیت» ۵ کرسی، ائتلاف جبهه عربی برای تغییر۵ کرسی و «میرتس» به چهر کرسی کنست دست خواهند یافت.

و براساس ائتلاف کابینه کنونی، این ائتلاف در مقایسه با ۶۳ کرسی حکومت پیشین، فقط ۵۲ کرسی کسب خواهد کرد.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید