کانادا دارای برترین کالج و مدارس بین‌المللی است که به پذیرش دانش‌آموزان بالای ۱۰ سال می‌پردازند.

شرایط پذیرش تحصیلی زیر ۱۸ ساله‌ها در کانادا

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانادا دارای برترین کالج و مدارس بین‌المللی است که به پذیرش دانش‌آموزان بالای 10 سال می‌پردازند. در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان به تحصیل در مدارس این کشور روی آورند و از سیستم آموزشی فوق‌العاده باکیفیت و مدرن آن بهره‌مند شوند. علاوه‌براین تنوع زیادی در دروس اختیاری مدارس کانادا وجود دارد و دانش‌آموزان می‌توانند مطابق با علاقه خود به انتخاب هر کدام از آن‌ها دسترسی یابند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا زیر 18 سال

اولین شرط برای تحصیل در کانادا دریافت نامه پذیرش از یکی از مدارس کانادا است. به این منظور متقاضیان می‌بایست به‌صورت آنلاین درخواست خود را برای مؤسسه موردنظر ثبت کنند تا نامه پذیرش آن‌ها صادر شود. پس از اخذ نامه پذیرش باید مراحل لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دنبال کنند. ارائه مدرک زبان برای متقاضیان تحصیلی زیر 18 سال ضروری نیست و متقاضی می‌تواند پس از ورود به کانادا در دوره‌های زبان شرکت کرده و در ادامه موفق به اخذ مدرک زبان شود.

چراکه بسیاری از مدارس تنها در این صورت به پذیرش متقاضیان خارجی می‌پردازند. از شرایط مهم تحصیل در کانادا می‌توان به داشتن تمکن مالی اشاره کرد. تمکن مالی به دولتی یا خصوصی بودن مدرسه نیز بستگی دارد. امکان مهاجرت فرد زیر 18 سال به تنهایی معمولا امکان‌پذیر نیست و باید حتماً به همراه سرپرست خود مهاجرت کند تا بتواند ادامه تحصیل دهد. شرط سنی برای متقاضیان از 6 سالگی است و در این سن می‌توان وارد دوره ابتدایی شوند. شرایط تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی به عبارتنداز:

  • تحصیل در مدارس دولتی کانادا

دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا ملزم به پرداخت شهریه هستند. در حالی که افراد بومی و مقیم کانادا به‌صورت رایگان در این مدارس تحصیل می‌کنند. دروس ارائه شده در این مدارس شامل برنامه درسی استاندارد استانی و برنامه‌های مطالعاتی تخصصی است. بودجه این مدارس توسط دولت کانادا و هیئت‌مدیره مدرسه تأمین می‌شود.

  • تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا باید از دانش‌آموزان مقیم و بومی شهریه بیشتری پرداخت کنند. ارائه برنامه‌های متنوع و خاصی در این مدارس وجود دارد و از جمعیت کمتری برخوردار هستند.

  • تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا

این مدارس خصوصی هستند و دانش‌آموزانی که به تنهایی به کانادا مهاجرت کرده‌اند می‌توانند وارد این مدارس شوند و علاوه بر تحصیل، در آن‌جا زندگی کنند. از جمله خدماتی که در این مدارس ارائه می‌شود می‌توان به ارائه محل اقامت، انجام فعالیت‌های تفریحی، ارائه غذا و میان‌وعده و کمک به انجام تکالیف از طرف معلمان اشاره کرد.

در برخی از مدارس خصوصی کانادا برنامه‌های مذهبی برگزار می‌شود و کلاس‌ها به‌صورت جداگانه برای دختران و پسران برپا می‌شوند؛ بنابراین والدینی که روی فرزندان خود حساسیت دارند می‌توانند در این مدارس اقدام به ثبت‌نام کنند.

شرایط تحصیل در مقاطع گوناگون مدارس کانادا زیر 18 سال

مدارس کانادا از مقاطع پیش‌دبستانی تا دبیرستان را تشکیل می‌دهند که تحصیل در هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد. در ادامه شرایط مربوط به هر کدام از مقاطع شرح داده شده است.

  • تحصیل در دوره پیش‌دبستانی کانادا

این مقطع که قبل از دوره ابتدایی است، برای سنین 4 تا 5 سال برگزار می‌شود. دروس آموزشی در این مقطع بسیار آسان بوده و دانش‌آموزان با مهارت‌هایی مانند خواندن، نقاشی و شمردن آشنا می‌شوند. همچنین برخی از واژگان و نحوه تعامل و ارتباط با دیگران به آنها آموزش داده می‌شود. دوره‌های پیش‌دبستانی، خصوصی، دولتی یا تحت کنترل فدرال هستند. رفتن به پیش‌دبستانی در تمام ایالت‌های کانادا به جز نوا اسکوشیا و نیو برانزویک به‌صورت اختیاری است. این مقطع برای آماده کردن بچه ها در دوره‌های ابتدایی فرصت بسیار مناسبی است.

  • تحصیل در دوره ابتدایی کانادا

در این دوره به آموزش‌های ابتدایی پرداخته می‌شود که دریافت مدرک تحصیلی آن اجباری است. این مقطع از کلاس اول تا ششم را تشکیل می‌دهد. دوره ابتدایی در برخی از ایالت‌ها تا کلاس هشتم نیز برگزار می‌شود. شروع و پایان این مقطع از اول سپتامبر تا ژوئن سال بعدی است. از جمله دروس آموزشی این مقطع می‌توان به ریاضیات، شیمی، انگلیسی، موسیقی، هنر و علوم اجتماعی اشاره کرد. علاوه بر آن برنامه‌های آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان دایر می‌شود.

  • تحصیل در دوره دبیرستان کانادا

دوره بعد از ابتدایی، دبیرستان است که شامل کلاس نهم تا دوازدهم می‌شود. کالج‌های کانادایی از دو بخش تشکیل می‌شوند که بخش اول به عنوان مقطع راهنمایی شناخته می‌شود و کلاس نهم و دهم را در برمی‌گیرد. بخش دوم نیز مقطع دبیرستان است که به تحصیل در کلاس های یازدهم و دوازدهم در آن پرداخته می‌شود. از مزایای تحصیل در برخی از کالج‌های کانادا می‌توان به برگزاری آموزش‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در دوره دبیرستان اشاره کرد.

شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال

طبق گفته‌های قبل برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال نیاز به دریافت نامه پذیرش از یکی از مدارس این کشور است. متقاضیان باید همراه با یکی از والدین یا سرپرست خود وارد کانادا شوند. اثبات تمکن ملی، وابستگی عاطفی و کاری از سوی سفارت کانادا برای دانش‌آموزان و والدین آنها اجباری است. مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی افراد زیر 18 سال عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی و ترجمه آن

  • پاسپورت معتبر

  • سوابق تحصیلی و ترجمه آن

  • گواهی اثبات تمکن مالی

  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

  • نامه پذیرش از یک مدرسه کانادایی

مدرک زبان برای افراد زیر 18 سال الزامی نیست و می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش زبان در کانادا به تقویت مهارت زبان و دریافت مدرک آن بپردازند. در صورتی که یکی از والدین دارای ویزای کانادا باشد، دانش‌آموز می‌تواند با ویزای همراه وارد این کشور شود و تحصیل کند که راه بسیار سریع‌تری است. ویزای صادر شده برای افرادی که در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند دارای یک سال اعتبار بوده که قابل تمدید است. در صورتی که ویزای صادر شده برای پایه‌های نهم تا دوازدهم شامل کل سال‌های تحصیل می‌شود و اعتبار ۴ساله دارد. دانش‌آموزانی که شرایط زیر را دارند از اخذ ویزای تحصیلی معاف می‌شوند:

  • دانش‌آموزانی که پناهنده هستند.

  • پدر یا مادر دانش‌آموز پناهنده است.

  • یکی از والدین در کانادا اجازه تحصیل و کار دارد و دانش‌آموز همراه با آنها وارد کانادا شده است.

  • دانش‌آموزانی که کمتر از 6 ماه قصد اقامت در کانادا دارد و مهمان یک خانواده کانادایی هستند.

  • دانش‌آموزانی که تنها قصد گذراندن یک دوره آموزشی 6 ماهه یا کمتر در کانادا دارند.

  • افرادی که در سن کودکستان قرار دارند.

این افراد نیازی به دریافت اجازه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ندارند و می‌توانند با تهیه ویزای توریستی یا همراه وارد این کشور شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید