منابع خبری بعد از ظهر امروز (دوشنبه) اعلام کردند که وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید به سرنگون کردن کابینه این رژیم کرده است.

تعمیق بحران در رژیم صهیونیستی / بن‌گویر تهدید به سرنگونی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی تهدید کرد که اگر کابینه این رژیم با جناح اپوزیسیون درباره لایحه تغییرات قضایی به توافقاتی دست یابد، کابینه را سرنگون خواهد کرد.

وی در این باره تاکید کرد: هر گونه مصالحه در پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی، لکه ننگی بر پیشانی کل جناح راست خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در آخرین لحظات ائتلاف کابینه به فکر پذیرش نکات اپوزیسیون (در پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت) و تعویق روند تصویب (سایر بخش های) لایحه تغییرات قضایی برای یک دوره معین است.

در همین راستا، یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون گفت: نتانیاهو هیچگونه کنترلی بر اسرائیل ندارد و کابینه ویرانگر ما را به سمت فاجعه می برد. بن گویر به سرنگونی کابینه تهدید می‌کند اما نتانیاهو ترجیح می‌دهد اسرائیل فروبپاشد.

خیابان های شهر اشغالی قدس بویژه مقابل کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شاهد حضور گسترده مخالفان به لایحه تغییرات قضایی است و درگیری هایی بین آنها و پلیس بوجود آمده است. تعدادی از معترضان نیز بازداشت شده اند و نیروهای پلیس با استفاده از ماشین های آب پاش در تلاش برای عقب راندن و متفرق کردن آنها است.

لایحه تغییرات قضایی در قرائت اول در کنست تصویب شده است و بررسی آن از ظهر دیروز یکشنبه آغاز شده و براساس پیش بینی ها تا عصر امروز دوشنبه ادامه می یابد و برای قرائت و رای گیری در دور دوم و سوم در کنست ارایه می شود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو ظهر امروز یک سری رایزنی با رهبران ارشد ائتلاف حاکم انجام داد.

کابینه نتانیاهو براساس بخش «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات کابینه بگیرد. این بخش از لایحه در صورت تصویب در پارلمان رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن به قانون، جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» بداند، خواهد گرفت.

اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب این لایحه، ساختار درونی صهیونیستها را دچار دوپارگی و اختلاف شدید کرده و دهها هزار نفر را برای اعلام اعتراض خود به خیابان ها کشانده و تلاش های دقیقه نودی رییس رژیم صهیونیستی برای رسیدن مخالفان و موافقان به یک راه حل میانه تاکنون راه به جایی نبرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید