ادارات، بانک‌ ها و آموزشگاه‌های اراک به دلیل هوای آلوده فردا ( دوشنبه) تعطیل شدند.

تعطیلی ادارات، بانک‌ ها و آموزشگاه‌ های اراک فردا

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاطت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت خطرناک هوای اراک و گذشتن از مرز ۵۰۰ ادارات و بانک‌ها را فردا ( دوشنبه) به تعطیلی کشاند.

« علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا، افزود: با تصمیم کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار، با توجه به پیش‌بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، فردا دوشنبه دوم مردادماه، کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند ) تعطیل شد.

وی بیان کرد: همچنین در این روز تمام کلاس‌های موسسات و آموزشگاه‌ها تعطیل است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر است.

محرابیان اظهار کرد: از اصناف و مدیران بخش خصوصی درخواست می‌شود به جهت کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا ملاحظات لازم را رعایت و تسهیلات مورد نیاز برای آن دسته از کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در نظر گرفته شود.

وی گفت: همچنین خواهشمند است مردم استان مرکزی در مصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه جویی لازم را داشته باشند و مدیران ادارات و بانک ملزم به قطع کامل سیستم‌های سرمایشی هستند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز و سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید