وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: اهانت گروهی افراطی در این کشور به ساحت مقدس قرآن کریم یک «اقدام شرم‌آور» است

دانمارک سوزاندن قرآن را «اقدام شرم‌آور» خواند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از آن‌که اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک موجی از واکنش‌ها در جامعه بین‌المللی را برانگیخت و موجب بروز خشم کشورهای مسلمان جهان شد، وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای این اقدام توهین‌آمیز را محکوم کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این خصوص گزارش کرد، دانمارک روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای، اقدام تحریک‌آمیز سوزاندن نسخه‌ای از کتاب مقدس قرآن کریم را محکوم کرد و آن را یک «اقدام شرم‌آور» توصیف کرد که توهینی به ادیان دیگر است.

وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود تصریح کرد که این اقدام تحریک‌آمیز یک گروه راست‌افراطی در دانمارک، لطمه‌ای به بسیاری از افراد است و موجب اختلاف بین مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌شود.

در این بیانیه آمده است که علی‌رغم آزادی مذاهب در دانمارک، بسیاری از شهروندان این کشور، مسلمان هستند. «آن‌ها بخش ارزشمندی از جامعه دانمارک محسوب می‌شوند».

روز جمعه هفته گذشته، اعضای گروه راست‌افراطی که خود را «میهن‌پرستان دانمارک» می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام  شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند. 

وزارت خارجه دانمارک در بیانیه خود تصریح کرد که کپنهاگ بر این باور است که آزادی بیان و تجمع باید مورد احترام قرار گیرد و «دانمارک از حق اعتراض حمایت می‌کند اما این تظاهرات باید صلح‌آمیز باقی بماند».

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز با مجوز دولت سوئد، «سالوان مومیکا» یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی که در سوئد زندگی می‌کرد در اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس را لگدمال کرد و این در شرایطی صورت گرفت که چند هفته قبل نیز او صفحاتی از این کتاب مقدس را در مقابل یک مسجد در استکهلم سوزاند.

در ماه ژانویه نیز «راسموس پالودان» رهبر یک حزب بسیار راست‌افراطی دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، نسخه‌ای از کتاب قرآن را سوزانده بود که همین اهانت موجب بروز خشم در سراسر جهان اسلام شده بود.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید