مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی جنگل های مریوان پس از سه روز توسط بالگرد و نیروهای منابع طبیعی مهار و ایمن‌سازی شد.

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان بعد از ۳ روز

به گزارش سلام نو، بهزاد شریفی‌پور شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی که از ظهر پنجشنبه و در منطقه به رده ره شه مریوان شروع شد ساعتی پیش به طور کامل خاموش شد.

وی وسعت این آتش سوزی را ۱۶۵ هکتار اعلام کرد و افزود: نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با کمک ۴۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی در مهار این آتش سوزی مشارکت داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: با پیگیری استاندار کردستان، برای انجام عملیات اطفای حریق هوایی، بالگردی از تهران به مریوان اعزام شد که کمک بسیار خوبی برای مهار آتش بود.

شریفی پور دلیل آتش سوزی را عامل انسانی خواند و بیان کرد: وجود این آتش سوزی منجر به انفجار مین جامانده از دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت ۶ نفر شد که سرپایی در بیمارستان درمان شدند.

وی ادامه داد: تیم های اطفای حریق ادارات منابع طبیعی شهرستان های سنندج، کامیاران و سروآباد هم در محل حضور پیدا کردند و افزون بر این نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد، بسیج و سپاه هم برای کنترل و اطفای آتش سوزی به یاری ما آمدند.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید