هرچند که اکنون انواع کولرهای آبی، گازی و سلولزی در بازار هست اما کولرهای آبی سلولزی هوشمند ساخته شده اند و کم کم جای مدل های قدیمی را دارند می گیرند.

۱۵ مزیت کولرهای سلولزی را بشناسید +جدول قیمت

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، جهت خرید انواع سیستم های سرمایشی باید آگاهانه رفتار کنیم تا پشیمان نشویم! همانند دیگر دستگاه های خنک کننده، بررسی معایب و مزایای کولر سلولزی به ما کمک می کند تا این سیستم سرمایشی را بهتر بشناسیم.به دلیل آب و هوای گرم و خشک اکثر مناطق کشورمان، کولرهای آبی سهم بسزایی در بازار لوازم سرمایشی ایران دارند. قیمت انواع کولر گازی هم به علت افزایش قیمت دلار و تحریم ها، بسیار بالا رفته و عموم افراد توانایی خرید کولر گازی را ندارند.

به همین دلیل محققان و متخصصان علمی در حوزه سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ایران بر آن شدند تا روز به روز فناوری کولرهای آبی قدیمی را بهبود بخشند. تا اینکه اکنون کولرهای آبی سلولزی هوشمند ساخته شده اند و کم کم جای مدل های قدیمی را دارند می گیرند.

معرفی ۱۵ مزیت طلایی کولر سلولزی

با بررسی این ۱۵ مزیت طلایی کولر سلولزی؛ به خرید کولر آبی جدید و توجیه قیمت کولر سلولزی به نسبت قیمت کولر آبی پوشالی قدیمی کمک شایانی می گردد. پس با ما همراه باشید تا این موارد معرفی شوند:

۱- کولرهای سلولزی از انتشار مواد مضر جلوگیری می کنند

اولین مزیت کولر سلولزی این است که به دلیل ساختار منسجم پوشال سلولزی به کار رفته در ساختار کولر های هوشمند جدید به جای پوشال قدیمی، از ورود آلودگی و گرد و خاک به محیط داخلی جلوگیری می شود. در نتیجه برای همه مناطق، به خصوص مناطقی که هوا غبارآلود است؛ استفاده از این کولرها اکیدا توصیه می گردد. همچنین تراکم این پد سلولزی از انتشار ویروس ها و قارچ ها به فضای داخلی منزل پیشگیری می‌کند که بسیار برای سلامتی خانواده شما مفید فایده خواهد بود.

۲- نصب آسان و سریع کولر زیر سقفی

همانند نصب کولر آبی، نصب کولر سلولزی نیز در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه به نصاب کولر آبی سلولزی قابل انجام است که این خود یکی از مزایای کولر زیر سقفی به شمار می رود.

۳- بازدهی بالایی دارند

از دیگر مزایای کولر آبی سلولزی این است که به دلیل ساختار همگن و یکنواخت پدهای ساخته شده از جنس سلولز، از پخش شدن قطرات آب در هوا جلوگیری می‌گردد. این امر موجب می‌شود تا آب به‌طور کاملا یکسان و یکنواخت روی سطح این پوشال های سلولزی پخش گردد و در نتیجه هیچ نقطه خشکی باقی نمی‌ماند.

همین امر سبب گشته تا هوای خروجی تولید شده توسط این کولرها، خنک تر از کولرهای معمولی باشد. به‌طور کلی بازدهی کولرهای سلولزی بیش از ۸۰ درصد و بسیار بالاتر از کولرهای آبی پوشالی قدیمی است.

استفاده از پوشال سلولزی چند لایه در کولر آبی سلولزی یکی از مزایای ویژه کولرهای سلولزی پارادایس محسوب می شود؛ زیرا کولرهای آبی نسل قدیم که خیلی افراد به خصوص بیمارهای تنفسی را اذیت می کرد این بود که گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوای اطراف را به داخل محیط منزل می آوردند و توانایی فیلتر آنها را نداشتند

۴- مانع بروز حساسیت در افراد می شوند

ساختار منسجم پدهای سلولزی از ایجاد هرگونه شکنندگی جلوگیری می‌کند و هوای خروجی از خرده‌های پوشال عاری است. این ویژگی برای افرادی که نسبت به خرده‌های پوشال و آلایندگی‌های مربوطه حساسیت دارند، مفید بوده و استفاده از این کولرها توصیه می‌گردد.

۵- زیست تخریب پذیر هستند

مواد اولیه سازنده پدهای سلولزی کاملا در محیط زیست تجزیه می‌شوند و هیچ مواد سمی و آلودگی حین خنک کنندگی ایجاد نمی‌کنند. از این رو دوست‌دار محیط زیست بوده و به آن آسیبی وارد نخواهند کرد.

۶- طول عمر بالایی دارند و خیلی کم خراب می شوند

از جمله ۱۵ مزیت طلایی کولر سلولزی این است که بخشی از دریچه های این سیستم سرمایشی عموما از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم هستند که سبب افزایش طول عمر آن می شود. در مورد کولرهای آبی هوشمند پارادایس ذکر این نکته لازم است که بدلیل استفاده از فن فیشباخ و دیگر تجهیزات اصل، کارایی و دوام کولر جدید سلولزی بسیار بالاتر می باشد.

۷- مقاومت بالا در برابر فرآیند اکسید شدن

به خاطر ساخته شدن اکثر قطعات کولر آبی سلولزی از جنس آلومینیوم یا ورق گالوانیزه، ترکیب شیمیایی با آب و فرآیند اکسیداسیون بسیار کند صورت می گیرد و سبب دوام بسیار بالاتر این دستگاه می شود.

۸- عدم تغییر شکل پوشال سلولزی

دیگر مزیت کولر آبی سلولزی این است که به دلیل ساختار متراکم و در هم تنیده پد سلولزی و البته جنس محکم و مقاوم آن، پوشال سلولزی حتی پس از گذشت سالیان طولانی تغییر شکل نخواهد داد. این مزیت سبب می شود تا نیاز به تعمیر یا تعویض درب های این کولر آبی جدید رنگ ببازد.

۹- هزینه تهیه آنها مقرون به صرفه می باشد

قیمت کولرهای سلولزی نسبت به کولرهای معمولی کمی گران تر است ولی بدلیل مزایای جانبی و طول عمر بالاتر در نهایت مقرون به صرفه تر خواهد بود. همچنین فرآیند نصب و راه‌اندازی این کولرها نسبت به کولرهای معمولی بسیار سریع‌تر، آسان‌تر و ساده تر بوده و هزینه کمتری دارد.

از جمله مزایای کولر زیر سقفی پارادایس همانطور که از نام آن پیداست، اشغال فضای بسیار کم و آزاد نمودن فضاهای مرده اطراف کولر در تراس و پشت بام شما می باشد. این مزیت کولر زیر سقفی خیلی آن را محبوب کرده و طرفداران بیشتری را روزانه سمت خرید کولر زیر سقفی پارادایس سوق می دهد.

۱۰- بصورت کاملا هوشمند کنترل می شوند

پس از نصب کولر سلولزی اگر کولر هوشمند خریداری کرده باشید، یک سیستم کنترل هوشمند در دسترس شما در اتاق قرار می گیرد که براحتی توسط آن می توانید درجه بندی دمای هوا را تغییر دهید، سیستم شستشوی خودکار را تنظیم یا راه اندازی نمائید و بطور کلی کنترل کولر را از راه دور به دست بگیرید.

۱۱- سیستم شستشوی خودکار دارند

سیستم شستشوی خودکار یکی از بهترین مزایای کولرهای زیرسقفی هوشمند است. بصورت پیش فرض هر ۷۲ ساعت کاری، این نوع کولرهای بصورت خودکار شسته می شوند و آب داخل آن خارج می گردد. همین امر سبب تمیز نگه داشته شدن و عدم رسوب گیری داخلی کولر می گردد.

همچنین با استفاده از سیستم کنترل هوشمند، شما عزیزان می توانید این کار را بصورت غیر خودکار و در لحظه انجام دهید.

۱۲- رسوب گذاری با نرخ بسیار کم

چون سیستم شست و شوی خودکار در کولرهای هوشمند تعبیه شده، با فشار دادن تنها یک دکمه شست و شوی کولر سلولزی انجام می پذیرد و سپس تمام آب و دیگر محتویات فضای داخلی آن کاملا خارج می گردد. این ویژگی سبب جلوگیری از رسوب گذاشتن کولر آبی جدید هوشمند سلولزی زیر سقفی می شود.

۱۳- نیاز به سرویس کولر بصورت سالانه ندارند

دیگر مزیت کولرهای سلولزی این است که رسوب‌گذاری در کولرهای سلولزی با سرعت بسیار کمتری نسبت به کولرهای آبی معمولی رخ خواهد داد. همچنین بدلیل وجود سیستم شستشوی هوشمند، دیگر نیازی به سرویس سالانه کولر آبی خود ندارید و در هزینه و وقت شما صرفه جویی می گردد.

همچنین اگر کولر هوشمند سلولزی تهیه کرده باشید، چون تسمه و یاتاقان ندارد، نیازی به روغن کاری هم اصلا نمی باشد.

۱۴- مصرف آب و برق آنها بسیار کم و بهینه است

مصرف آب و مصرف برق در کولرهای سلولزی هوشمند پارادایس نزدیک به ۵۰ درصد کمتر از کولرهای آبی موجود در بازار است و همین امر سبب ۵۰درصد صرفه جویی در هزینه های ماهانه شما نیز خواهد شد.

۱۵- رطوبت هوا را متعادل می کند

کولرهای هوشمند سلولزی پارادایس دارای یک لایه پد اضافی علاوه بر سه لایه ذکر شده است که که قبل از ورود هوا به دریچه کولر بعنوان قطره گیر عمل می کنند و سبب متعادل نگه داشتن رطوبت و جلوگیری از دم کردن هوای محیط می شود. این ویژگی آخرین مورد از ۱۵ مزیت طلایی کولر سلولزی می باشد.

با اتمام بررسی و معرفی مزایای کولر سلولزی، بسیاری از سوالات شما عزیزان مانند فرق کولر سلولزی با معمولی و یا کولر سلولزی بخریم یا پوشالی، پاسخ خود را خواهن یافت. حال نوبت آن است که به بررسی معایب کولرهای سلولزی هوشمند و نیمه هوشمند بپردازیم.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" نمایید.

این خبر دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع کولر سلولزی

برند مدل ظرفیت سرمایش قیمت / تومان
نیرو تهویه البرز بالازن ۱۸۰۰۰U ۱۸۰۰۰ ۲۷,۶۰۰,۰۰۰
کاوه CS۱۱-i bldc ۱۱۰۰۰ ۲۶,۹۹۹,۰۰۰
انرژی VC۰۶۰۰ ۷۰۰۰ ۱۶,۷۹۰,۰۰۰
آبسال AC/CP۷۵R ۷۵۰۰ ۱۳,۷۰۰,۰۰۰
سپهرالکتریک SE۵۰۰ ۷۰۰۰ ۱۱,۲۵۰,۰۰۰
کولاک گستر یزد پدباکس ۷۵۰۰
۲۰,۵۰۰,۰۰۰
لورج LC۸۰ ۸۰۰۰
۱۳,۵۳۰,۰۰۰

لیست قیمت جدیدترین کولرگازی‌های بازار

در این مطلب به بررسی علت و راهکار خنک نکردن کولرگازی و قیمت تعدادی از انواع کولرگازی در بازار پرداخته شده است.

یکی از مشکل شایع کولر گازی باد گرم زدن یا کاهش سرمای کولر گازی می باشد.

کولر گازی باد گرم میزند

کولر گازی خنک نمیکند

میزان خنکی کولر گازی کم شده است

کولرگازیمان خوب خنک نمکینه

دلایل اصلی باد گرم زدن کولر گازی

به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در مبرد و سیستم کولر شما باعث میشود که هوای خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد البته گاهی مواقع ممکن است خرابی یک قطعه یا حتی سوخت کمپرسور دلیل باد گرم زدن کولر گازی باشد.، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.اگر خودتان توانایی انجام این کار را ندارید حتما از یک تعمیرکار کولر گازی که دارای مهارت در عیب یابی کولر گازی می باشد کمک بگیرید.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" مراجعه نمایید.

این خبر دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع کولرگازی

برند مدل ظرفیت سرمایش قیمت / تومان
زانتی ZMSA-۱۲HO۱RAFA ۱۲۰۰۰ ۱۸،۹۰۰،۰۰۰
هایسنس HRH-۰۹TQ ۹۰۰۰ ۱۸،۸۰۰،۰۰۰
جی پلاس GAC-HF۱۸TQN۱ ۱۸۰۰۰ ۲۶،۰۶۰،۰۰۰
ایران رادیاتور ICA-۲۴CH-A ۲۴۰۰۰ ۲۷،۶۹۰،۰۰۰
جنرال گلد GG-MS۲۴۰۰۰ PLATINUM ۲۴۰۰۰ ۲۵،۸۰۰،۰۰۰
ایران رادیاتور ICA-۱۸CH-A ۱۸۰۰۰ ۲۳،۸۰۰،۰۰۰
تی سی ال TAC-۱۸CHSA۱/XA۴۱ ۱۸۰۰۰ ۳۱،۱۰۰،۰۰۰
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید