فیروزی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر توجه به خصوصی‌سازی در صنایع، باید ضمن حمایت از بخش خصوصی از ظرفیت این بخش به درستی استفاده کرد.

لزوم تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه هفتم

به گزارش سلام نو حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت‌های صنعت و معدن در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: هدف از تدوین برنامه هفتم توسعه، حرکت کشور در یک چارچوب مشخص و دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده است، در واقع برنامه تدوین می شود که اهداف، اولویت‌ها و ضرورت‌ها بدون پِرت منابع محقق و مطالبات مردم نیز پاسخ داده شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعاتی که براساس آن برنامه تدوین و نهایی می‌شود باید واقعی و جامع باشد، ادامه داد: در کنار اطلاعات درست باید هدف گذاری‌ها در برنامه، متناسب با امکانات و توانمندی‌ها باشد زیرا در صورت بی توجهی به این مهم برنامه دست‌نیافتنی می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در 6 برنامه قبلی، اهداف به صورت کامل محقق نشده است و به چشم اندازهای 20 ساله ای که باید در قالب برنامه‌های 5 ساله اجرایی می‌شد، نرسیدیم و فاصله زیادی با این چشم اندازها در حوزه صنعت، معدن، تجارت و صادرات داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید سرعت خصوصی‌سازی را بیشتر کنیم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دست دولت در امر خصوصی‌سازی باز شود و الزامات موردنیاز برای خصوصی‌سازی در اختیار دولت قرار گیرد.

فیروزی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر توجه به خصوصی‌سازی در صنایع، باید ضمن حمایت از بخش خصوصی از ظرفیت این بخش به درستی استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید در برنامه هفتم، به توسعه فناوری و تکمیل زنجیره ارزش توجه ویژه شود، گفت: همچنین در حوزه معدن سیاست‌گذاری‌ها باید روان، منسجم و عملیاتی باشد تا بتوان از این ظرفیت و پتانسیل به درستی استفاده کرد./

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید