بازار خودرو امروز در یک اتفاق غیرمنتظره و پس از ریزش مداوم دو ماهه، روز یکشنبه، 25 تیر 1402، را با اندکی رشد آغاز کرد.

رشد قیمت‌ها در بازار خودرو بعد از دو ماه

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز پس از مدت‌ها شیب نزولی در طرف محصولات داخلی با اندکی رشد مواجه شد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که اکثر خودروهای مونتاژی یا روند باثباتی داشتند یا با اندکی کاهش قیمت مواجه شدند.

پس از اعلام نتایج سامانه یکپارچه و مصوبه جدید شورای رقابت درباره قیمت محصولات مونتاژی، بازار خودروهای چینی تغییرات و نوسانات زیادی را تجربه کرد، اما در نهایت به دلیل مشخص شدن مسیر سرمایه و پول‌های سرگردان این بازار به ثبات رسید.

در این بین قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر اندکی وارد جوّ التهابی شد. به نظر می‌رسد اعلام قیمت جدید خودروی دنا، به‌عنوان یک سدان پر طرفدار داخلی، توسط شورای رقابت و اختلاف قیمت قابل توجه آن با بازار در بروز این التهاب بی‌تأثیر نبود.

افزایش قیمتی که به آن اشاره بیشتر در بین محصولات ایران خودرو مشاهده می‌شود؛ این در حالی است که تولیدات سایپا همچنان مقاومت خود را در برابر افزایش قیمت و تحرکات دلالان حفظ کرده‌اند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه پارس LX، با سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز، امروز در نمایشگاه‌های خودرو و سایت‌های خرید و فروش 618 میلیون تومان اعلام شد.

تارا اتوماتیک، سدان لوکس ایران خودرو نیز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت پرچم‌دار افزایش قیمت در محصولات ایران خودرو بود و با قیمت نهایی 817 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

سورن‌پلاس، فیس‌لیفت سمند سورن با موتور EF7 نیز با دو میلیون تومان افزایش قیمت با نرخ نهایی 577 میلیون تومان در بازار امروز حاضر شد.

در بازار امروز محصولات داخلی، هیچ‌کدام از محصولات سایپا شامل افزایش قیمت نشدند و پراید 111 بدون هیچ نوسانی با قیمت 330 میلیون تومان و کوییک S که به نوعی نسخه فیس‌لیفت و بهبودیافته همین خودروست نیز بدون هیچ تغییری با قیمت 353 میلیون تومان در بازار امروز حضور پیدا کردند.

بازار خودروهای مونتاژی از هفته گذشته در ثبات نسبی فرو رفته و تنها در چند محصول پرفروش و محبوب شامل نوسان قیمتی می‌شود.

لاماری ایما مدل 1402، با 30 میلیون تومان کاهش قیمت پرچم‌دار کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی بود تا با قیمت یک میلیارد و 950 میلیون تومان در بازار عرضه شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro IE، کراس‌اوور نه چندان قدرتمند مدیران خودرو نیز با 10 میلیون تومان کاهش قیمت ببا قیمت نهایی 980 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، امروز بر خلاف روند بازار خودروهای مونتاژی گام برداشت و با 10 میلیون تومان افزایش قیمت به عدد یک میلیارد و 620 میلیون تومان رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید